Vlaky rýchlejšie nepôjdu
Koncom minulého týždňa sa po dvoch týždňoch skončila uzávera železničného priechodu pri Ťahanovciach. Zároveň sa na koľajniciach do Kostolian nad Hornádom objavili vlaky.
Dôvodom uzávery bola rekonštrukcia koľají, ktorú realizovali vlastnými silami Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). „O modernizácii železničnej trate smerom do Kysaku sa hovorilo už pred rokmi. Jej zámerom bolo zvýšiť rýchlosť vlakov v tomto úseku na 160 kilometrov za hodinu. Vtedy bolo v pláne aj razenie nového tunela, lebo súčasný je vo veľkom oblúku. Čo vlastne prinesie táto rekonštrukcia?“ pýta sa jeden z čitateľov denníka KOŠICE:DNES.
[ad][/ad]Parametre sa nemenili
Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlíkovej pracovníci spoločnosti v úseku medzi Košicami a Kostoľanmi nad Hornádom smerom na Kysak trať nemodernizovali. Vymieňali len koľajnice, podvaly a vrchnú časť trate. „Išlo o komplexnú rekonštrukciu koľajového zvršku. Parametre trate sa nemenili. Rovnaká ako predtým teda ostala aj maximálna rýchlosť vlakov, 100 kilometrov za hodinu,“ doplnil ju Dávid Bozsaky z Generálneho riaditeľstva ŽSR. Dodal, že rekonštrukcia stála železničiarov vyše 4,5 milióna eur. Priniesť by mala v prvom rade vyššiu bezpečnosť cestujúcich.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Od stredy rána začali v okolí autobusovej zastávky Belehradská smerujúcej do centra prebiehať práce na revitalizácii zelene. Obyvatelia a návštevníci tejto oblasti by sa mali pripraviť na určité obmedzenia v súvislosti s parkovaním a dočasnými dopravnými opatreniami, ktoré potrvajú približne do 18. novembra.
V utorok, 29. októbra, zažili Košice sprísnené bezpečnostné opatrenia súvisiace s krátkym tranzitom ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského cez slovenské územie.
V poslednej dobe sa poslanec Miloš Ihnát, spoločne s poslankyňou Zemkovou ocitli v centre pozornosti, a to kvôli svojej fotografii zverejnenej na sociálnej sieti. Podľa najnovších správ z posledného zasadnutia krajského zastupiteľstva, malo byť voči Ihnátovi konanie zastavené.