Vlaky rýchlejšie nepôjdu
Koncom minulého týždňa sa po dvoch týždňoch skončila uzávera železničného priechodu pri Ťahanovciach. Zároveň sa na koľajniciach do Kostolian nad Hornádom objavili vlaky.
Dôvodom uzávery bola rekonštrukcia koľají, ktorú realizovali vlastnými silami Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). „O modernizácii železničnej trate smerom do Kysaku sa hovorilo už pred rokmi. Jej zámerom bolo zvýšiť rýchlosť vlakov v tomto úseku na 160 kilometrov za hodinu. Vtedy bolo v pláne aj razenie nového tunela, lebo súčasný je vo veľkom oblúku. Čo vlastne prinesie táto rekonštrukcia?“ pýta sa jeden z čitateľov denníka KOŠICE:DNES.
[ad][/ad]Parametre sa nemenili
Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlíkovej pracovníci spoločnosti v úseku medzi Košicami a Kostoľanmi nad Hornádom smerom na Kysak trať nemodernizovali. Vymieňali len koľajnice, podvaly a vrchnú časť trate. „Išlo o komplexnú rekonštrukciu koľajového zvršku. Parametre trate sa nemenili. Rovnaká ako predtým teda ostala aj maximálna rýchlosť vlakov, 100 kilometrov za hodinu,“ doplnil ju Dávid Bozsaky z Generálneho riaditeľstva ŽSR. Dodal, že rekonštrukcia stála železničiarov vyše 4,5 milióna eur. Priniesť by mala v prvom rade vyššiu bezpečnosť cestujúcich.


Odporúčané články
Košickí hasiči v stredu zasahovali pri dopravnej nehode na Prešovskej ceste, pri ktorej bolo účastné aj vozidlo prevážajúce škôlkarské deti. Podľa informácií Hasičského a záchranného zboru sa pri incidente zranili štyri deti a jedna dospelá osoba.
Český prezident Petr Pavel v utorok na Pražskom hrade vymenoval predsedu hnutia ANO Andreja Babiša za premiéra. Babišovu tretiu vládu by okrem hnutia ANO mali tvoriť aj pravicové strany SPD a Motoristi. Informuje o tom web TN.cz.
Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) v piatok po prvý raz vo svojej histórii zverejnila smernice zamerané na zlepšenie prevencie, diagnostiky a liečby neplodnosti, ktorá postihuje milióny ľudí na celom svete.