Prečo nové infokiosky v meste zobrazujú len reklamy?
Na viacerých miestach Košíc sa namiesto starých objavili nové informačné tabule. Zatiaľ sa z nich však nič o meste nedozviete.
Nové infokiosky nahradili tie, ktoré boli osadené ešte v roku 2011. „Na tých starých si mohol návštevník kliknúť na mapu a vybrať z niekoľkých pamiatok v Košiciach a dozvedieť sa tak o nich nejaké informácie. Teraz sa na nich mení len niekoľko reklám na firmu Antik. Nijako nereagujú na dotyk. Sú tam tieto reklamy len dočasne, alebo je to zatiaľ iba nejaká skúšobná prevádzka?“ pýta sa čitateľ denníka KOŠICE:DNES Štefan.
Podľa informácií z magistrátu boli štyri reklamné infokiosky na Námestí Maratónu mieru, pred Vedeckou knižnicou, v parku pri hrajúcej fontáne a na letisku obstarané v rámci projektu, ktorého platnosť skončila. Koncom minulého roka podpísalo mesto, organizácia K 13 – Košické kultúrne centrá, oblastná organizácia Košice – Turizmus a spoločnosť Antik Telecom Memorandum o vzájomnej spolupráci a podpore informačných aktivít.
[ad][/ad]„Spoločnosť Antik sa v ňom zaviazala, že na vlastné náklady demontuje staré infokiosky a na ich miesto bez akýchkoľvek nárokov na rozpočet mesta namontuje exteriérové informačné displeje v prevedení ´antivandal´. Nové infokiosky sú už nainštalované. Majú riadenie vnútornej teploty pre všetky ročné obdobia, dosahujú vysoký kontrast a jas vhodný pre použitie v exponovaných miestach. Budú zobrazovať informácie v pomere 60 percent času pre mesto, K13 a Košice – Turizmus a 40 percent pre spoločnosť Antik. Očakávame, že budú sfunkčnené v najbližšom čase,“ vysvetlil nám šéf komunikačného referátu magistrátu Jozef Marko.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
V sobotu 31. augusta 2024 sa v Košiciach uskutoční finále prestížneho podujatia Košický pohár 2024 v parkúrovom skákaní koní. Jazdecký areál Univerzity veterinárneho lekárstva a farmácie v Košiciach (UVLF) na Tr. KVP 9 tak bude miestom, kde sa rozohrajú napínavé súboje o cenné trofeje.
Budúcnosťou vedy a výskumu sú výkonné superpočítače. Vláda SR dnes schválila projekt, vďaka ktorému sa budú môcť vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou okrem Bratislavy pýšiť aj Košice.
Po kúpalisku Rumanova ukončilo v nedeľu oficiálne letnú sezónu aj „čéhačko“. Na Rumanovej sa počas 2,5 mesačnej prevádzky vystriedalo 39 703 návštevníkov. Kúpalisko Červená hviezda fungovalo v septembri o týždeň dlhšie a až do včerajška privítalo celkovo 35 629 návštevníkov. Tento počet bol takmer o 60 percent vyšší ako vlani.