Dopravný podnik má problémy s električkami
Iba krátky post sa objavil v piatok na sociálnej sieti „Niekto kto ma bližšie info k udalosti, ktorá sa stala dnes ráno okolo 6.30 hod. na novej električke R2 smerom z USS, kedy vyletela podlaha počas jazdy?“
Okamžite sme preto oslovili hovorkyňu Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaelu Karaffovú. Nereagovala však ani na telefonát, ani na e-mail.
Krátka správa imhd
O pár hodín neskôr portál imhd.sk uverejnil krátku správu o tom, že električky Vario LF2+ nahrádzajú staršie T6ky. „Od piatkového popoludnia sú sťahované z premávky električky TWT/Pragoimex Vario LF2+. Vo výprave ich nahradzujú najmä staršie električky typu T6A5. Po dlhej dobe sa tak objavujú v premávke sólo električky T6 a jedina Vario LFR.“
[ad][/ad]Česi vedia viac
Viac svetla do problému priniesol portál Československý dopravák. Článok s titulkom V Košiciach musia odstaviť časť električiek Vario LF2+ autora Libora Hinčicu, ktorého preklad prinášame v plnom znení.
„Slovenské Košice sú najväčším prevádzkovateľom električiek typu Vario LF2+. Miestny Dopravný podnik ich v rokoch 2014 až 2017 kúpil aj za výraznej pomoci európskych dotácií celkom 46. Trinásť vozidiel ale bolo na základe príkazu z piatka 25. 1. 2019 odstavených ešte v ten istý deň z prevádzky, a to kvôli vážnej technickej poruche, ktorá sa prejavila v priebehu uplynulých 6 dní na dvoch vozidlách. Súčasne platí zákaz výjazdu všetkých vozidiel Vario LF2+ na tzv. rýchlodráhu, ktorá spája mesto s areálom železiarní.
Dôvodom je technická porucha, ktorá sa po prvý raz prejavila v nedeľu 20. 1. 2019 na vozidle s ev. č. 841, ďalšia potom 25. 1. 2019 na vozidle s ev. č. 832. V oboch prípadoch došlo doslova k vytrhnutiu brzdového kotúča na jednom z podvozkov (konkrétne treťom) počas jazdy, ktorý prerazil podlahu a v prípade vozidla ev. č. 841 sa zastavil až o konštrukciu strechy (došlo teda aj k prerazeniu stropných krytov).
Z tohto dôvodu bolo rozhodnuté, že dôjde k preventívnemu odstaveniu vozidiel druhej série, z ktorej však pochádza iba vozidlo ev. č. 841. Druhé vozidlo (ev. č. 832), ktoré malo najazdených minimum kilometrov z dôvodu opravy u výrobcu po požiari, patrí do prvej série, za tú mal ale plnú zodpovednosť prevziať výrobca, takže odstavenie sa má týkať iba 13 vozidiel ev. č. 834 – 846. Súčasne mal DPMK rozhodnúť o znížení rýchlosti všetkých prevádzkovaných vozidiel Vario LF2+ na max. 50 km/hod. a došlo tiež k vydaniu zákazu jazdy všetkých vozidiel VarioLF2+ na trať rýchlodráhy k areálu U. S. Steel. Tam teraz budú jazdiť vozidlá typov KT8D5(R.N2) a T6A5. ‚Té šestky‘ sa tak po dlhom čase objavujú v uliciach aj tzv. sólo.“
Odporúčané články
Rodičia s deťmi sa môžu tešiť na zábavný program plný humoru a kúziel.
Cesta vlakom z Bratislavy do Košíc sa pre pani Andreu z Košíc zmenila na nepríjemnú skúsenosť, keď jej 6. novembra 2024 počas jazdy ukradli kufor. Páchateľ s ním vystúpil v Spišskej Novej Vsi. Vďaka rýchlej reakcii Oddelenia železničnej polície v Spišskej Novej Vsi sa však podarilo kufor vypátrať a vrátiť jeho majiteľke.
Členovia Hasičského a záchranného zboru navštívili Materskú školu Budapeštianska 1 a jej elokované pracovisko na Viedenskej 34 v Košiciach, aby najmenším deťom zábavnou a interaktívnou formou priblížili základy bezpečnosti a predstavili im prácu záchranných zložiek.