Dopravný podnik má problémy s električkami
Iba krátky post sa objavil v piatok na sociálnej sieti „Niekto kto ma bližšie info k udalosti, ktorá sa stala dnes ráno okolo 6.30 hod. na novej električke R2 smerom z USS, kedy vyletela podlaha počas jazdy?“
Okamžite sme preto oslovili hovorkyňu Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaelu Karaffovú. Nereagovala však ani na telefonát, ani na e-mail.
Krátka správa imhd
O pár hodín neskôr portál imhd.sk uverejnil krátku správu o tom, že električky Vario LF2+ nahrádzajú staršie T6ky. „Od piatkového popoludnia sú sťahované z premávky električky TWT/Pragoimex Vario LF2+. Vo výprave ich nahradzujú najmä staršie električky typu T6A5. Po dlhej dobe sa tak objavujú v premávke sólo električky T6 a jedina Vario LFR.“
[ad][/ad]Česi vedia viac
Viac svetla do problému priniesol portál Československý dopravák. Článok s titulkom V Košiciach musia odstaviť časť električiek Vario LF2+ autora Libora Hinčicu, ktorého preklad prinášame v plnom znení.
„Slovenské Košice sú najväčším prevádzkovateľom električiek typu Vario LF2+. Miestny Dopravný podnik ich v rokoch 2014 až 2017 kúpil aj za výraznej pomoci európskych dotácií celkom 46. Trinásť vozidiel ale bolo na základe príkazu z piatka 25. 1. 2019 odstavených ešte v ten istý deň z prevádzky, a to kvôli vážnej technickej poruche, ktorá sa prejavila v priebehu uplynulých 6 dní na dvoch vozidlách. Súčasne platí zákaz výjazdu všetkých vozidiel Vario LF2+ na tzv. rýchlodráhu, ktorá spája mesto s areálom železiarní.

Dôvodom je technická porucha, ktorá sa po prvý raz prejavila v nedeľu 20. 1. 2019 na vozidle s ev. č. 841, ďalšia potom 25. 1. 2019 na vozidle s ev. č. 832. V oboch prípadoch došlo doslova k vytrhnutiu brzdového kotúča na jednom z podvozkov (konkrétne treťom) počas jazdy, ktorý prerazil podlahu a v prípade vozidla ev. č. 841 sa zastavil až o konštrukciu strechy (došlo teda aj k prerazeniu stropných krytov).
Z tohto dôvodu bolo rozhodnuté, že dôjde k preventívnemu odstaveniu vozidiel druhej série, z ktorej však pochádza iba vozidlo ev. č. 841. Druhé vozidlo (ev. č. 832), ktoré malo najazdených minimum kilometrov z dôvodu opravy u výrobcu po požiari, patrí do prvej série, za tú mal ale plnú zodpovednosť prevziať výrobca, takže odstavenie sa má týkať iba 13 vozidiel ev. č. 834 – 846. Súčasne mal DPMK rozhodnúť o znížení rýchlosti všetkých prevádzkovaných vozidiel Vario LF2+ na max. 50 km/hod. a došlo tiež k vydaniu zákazu jazdy všetkých vozidiel VarioLF2+ na trať rýchlodráhy k areálu U. S. Steel. Tam teraz budú jazdiť vozidlá typov KT8D5(R.N2) a T6A5. ‚Té šestky‘ sa tak po dlhom čase objavujú v uliciach aj tzv. sólo.“
Odporúčané články
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.
Východoslovenská vodárenská spoločnosť (VVS) a Kancelária vodárenského ombudsmana (KVO) dňa 10.11.2025 uzavreli memorandum o spolupráci pri projekte odkupu obecnej vodárenskej infraštruktúry a zavedenia Obecného vodárenského štandardu. Projekt reaguje na dlhodobú požiadavku samospráv, aby sa konečne nastavil jednotný štandard v správe vody na východnom Slovensku.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.

