Dopravný podnik má problémy s električkami
Iba krátky post sa objavil v piatok na sociálnej sieti „Niekto kto ma bližšie info k udalosti, ktorá sa stala dnes ráno okolo 6.30 hod. na novej električke R2 smerom z USS, kedy vyletela podlaha počas jazdy?“
Okamžite sme preto oslovili hovorkyňu Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaelu Karaffovú. Nereagovala však ani na telefonát, ani na e-mail.
Krátka správa imhd
O pár hodín neskôr portál imhd.sk uverejnil krátku správu o tom, že električky Vario LF2+ nahrádzajú staršie T6ky. „Od piatkového popoludnia sú sťahované z premávky električky TWT/Pragoimex Vario LF2+. Vo výprave ich nahradzujú najmä staršie električky typu T6A5. Po dlhej dobe sa tak objavujú v premávke sólo električky T6 a jedina Vario LFR.“
[ad][/ad]Česi vedia viac
Viac svetla do problému priniesol portál Československý dopravák. Článok s titulkom V Košiciach musia odstaviť časť električiek Vario LF2+ autora Libora Hinčicu, ktorého preklad prinášame v plnom znení.
„Slovenské Košice sú najväčším prevádzkovateľom električiek typu Vario LF2+. Miestny Dopravný podnik ich v rokoch 2014 až 2017 kúpil aj za výraznej pomoci európskych dotácií celkom 46. Trinásť vozidiel ale bolo na základe príkazu z piatka 25. 1. 2019 odstavených ešte v ten istý deň z prevádzky, a to kvôli vážnej technickej poruche, ktorá sa prejavila v priebehu uplynulých 6 dní na dvoch vozidlách. Súčasne platí zákaz výjazdu všetkých vozidiel Vario LF2+ na tzv. rýchlodráhu, ktorá spája mesto s areálom železiarní.
Dôvodom je technická porucha, ktorá sa po prvý raz prejavila v nedeľu 20. 1. 2019 na vozidle s ev. č. 841, ďalšia potom 25. 1. 2019 na vozidle s ev. č. 832. V oboch prípadoch došlo doslova k vytrhnutiu brzdového kotúča na jednom z podvozkov (konkrétne treťom) počas jazdy, ktorý prerazil podlahu a v prípade vozidla ev. č. 841 sa zastavil až o konštrukciu strechy (došlo teda aj k prerazeniu stropných krytov).
Z tohto dôvodu bolo rozhodnuté, že dôjde k preventívnemu odstaveniu vozidiel druhej série, z ktorej však pochádza iba vozidlo ev. č. 841. Druhé vozidlo (ev. č. 832), ktoré malo najazdených minimum kilometrov z dôvodu opravy u výrobcu po požiari, patrí do prvej série, za tú mal ale plnú zodpovednosť prevziať výrobca, takže odstavenie sa má týkať iba 13 vozidiel ev. č. 834 – 846. Súčasne mal DPMK rozhodnúť o znížení rýchlosti všetkých prevádzkovaných vozidiel Vario LF2+ na max. 50 km/hod. a došlo tiež k vydaniu zákazu jazdy všetkých vozidiel VarioLF2+ na trať rýchlodráhy k areálu U. S. Steel. Tam teraz budú jazdiť vozidlá typov KT8D5(R.N2) a T6A5. ‚Té šestky‘ sa tak po dlhom čase objavujú v uliciach aj tzv. sólo.“
Odporúčané články
Viac než sto staromestských seniorov sa zišlo v Radničnej sále na každoročnej Katarínskej zábave, ktorú miestna samospráva zorganizovala na utuženie komunitného života.
Slovenský premiér Robert Fico sa stal prvým významným politikom z krajín Európskej únie, ktorý vystúpil v ruskej štátnej televízii Rossija 1 od začiatku konfliktu na Ukrajine. Ako uviedol web iDnes.cz, predseda slovenskej vlády v relácii moderátorky Oľgy Skabejevovej kritizoval prístup Európskej únie k riešeniu vojny na Ukrajine.
Od stredy rána začali v okolí autobusovej zastávky Belehradská smerujúcej do centra prebiehať práce na revitalizácii zelene. Obyvatelia a návštevníci tejto oblasti by sa mali pripraviť na určité obmedzenia v súvislosti s parkovaním a dočasnými dopravnými opatreniami, ktoré potrvajú približne do 18. novembra.