Kto ošetrí hrdzavé lavičky? Mesto: Nevieme…
Modernizácia električkových tratí na Terase bola dokončená v apríli minulého roka. Ale kovové lavičky, ktoré sú na niektorých zastávkach, po vyše roku vyzerajú, že toho majú za sebou už dosť. Na viacerých z nich opadáva farba a hrdzavejú.
Na stav lavičiek sme sa pýtali prevádzkovateľa zastávky, ktorým je Dopravný podnik mesta Košice (DPMK).
„Uvedené lavičky boli na zastávkach osadené v rámci realizácie projektu Modernizácie električkových tratí (MET). Evidencia a kontrola inštalovaných zariadení je zo strany prevádzkovateľa riešená priebežne. Voči dodávateľovi je v prípade vzniknutej škody vznesená reklamácia, a ten má následne vzniknutý problém v zákonom stanovenej lehote odstrániť,“ uviedla hovorkyňa dopravného podniku Zuzana Kamencová.
Podnet podľa jej slov postúpili na mesto, ktoré bolo investorom projektu, a ktoré si uplatňuje reklamácie na nedostatky stavieb, ktoré v rámci projektu vznikli.

Na žiadosť obyvateľov
Magistrát však podľa jeho hovorkyne Lindy Šnajdárovej zatiaľ žiaden podnet neeviduje. Od mesta sme sa tiež dozvedeli, že lavičky neboli súčasťou stavby MET, ale dodatočne ich osadil na žiadosť obyvateľov a na vlastné náklady zhotoviteľ stavby, spoločnosť Eurovia SK, a teda ich nie je možné reklamovať.
Kto nakoniec lavičky natrie a uvedie do pôvodného stavu, nám hovorkyňa povedať nevedela.
[ad][/ad]Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.