Cykloboom v Košiciach pokračuje
Aj takmer päť mesiacov po prepuknutí epidémie nového koronavírusu a vyhlásení núdzového stavu stále rastie v Košiciach počet ľudí, ktorí svoj voľný čas venujú cykloturistike.
Denník KOŠICE:DNES o cykloboome a nedostatku bicyklov v košických predajniach písal už začiatkom júna. Odvtedy sa situácia zmenila v tom, že obchodníci už dokázali čiastočne nahradiť výpadky v dodávkach tovaru.
Zvýšený dopyt po bicykloch potvrdzuje aj majiteľ Bikere Tomáš Slebodník.
„Zaznamenali sme ho hneď po vzniku pandémie. Odhadli sme, že to bude trvať celú sezónu, a tak sme zariskovali a doobjednali ďalšie bicykle, aj keď sme už mali objednané veľké množstvo,” povedal.
[ad][/ad]Šťastie a vzťahy
Predajcovia sa snažía čo najviac využívať svoje dobré vzťahy s distribútormi. „Podarilo sa nám získať nejaké dodávky bicyklov nad rámec našich objednávok. Tu a tam vieme a dokážeme splniť aj vďaka šťastiu a vzťahom s výrobcami i dodávateľmi aj špecifické požiadavky zákazníkov,” vraví Jozef Motyľ, vedúci predajne CAPRICORN.
Podobne reaguje marketingová manažérka Exisportu Jana Oleničová. „Vďaka dobrým vzťahom s našimi dodávateľmi sa nám podarilo počas leta zásobu bicyklov navýšiť, takže sme rýchlejší predaj niektorých modelov dokázali nahradiť inými,” vysvetľuje.
Ľuboslav Cviklik zo City Bike Shop hovorí o stále poloprázdnych skladoch dodávateľov.
Dodáva, že situáciu sa snažia riešiť. „No ani oni nečakali tak silno nabitý rok,“ tvrdí.

Nakupujú pripravení
Nepoľavuje ani zvýšený záujem o renováciu starších bicyklov a silnejúci trend elektrobicyklov. „Naši zákazníci nakupovali bicykle pre všetky vekové kategórie. Za pozornosť stojí nárast predaja drahších bicyklov a elektrobicyklov, ktoré sme u nás doposiaľ nepredávali,” hovorí k tomu Oleničová.
Pre dnešných spotrebiteľov je aj pri týchto produktoch typické, že si najprv urobia rešerš produktu, pozrú si na internete viaceré recenzie a až potom sú pripravení na jeho kúpu. Riadia sa aj radami skúsených cyklistov zo svojho okolia.
Podľa J. Motýľa sa potom zákazníci neboja investovať do lepších značiek a za kvalitnejší kúsok si priplatia. „Narástol dopyt po prémiových značkách bicyklov. Slabšie značky sa začali predávať až potom, keď boli prémiové v danej kategórií vypredané,“ povedal.
Idú aj e-shopy
Viaceré značky popri kamenných predajniach pôsobia na e-shopoch. „Počas zatvorených kamenných predajní sme na našom e-shope zaznamenali rekordný záujem o nákup bicyklov, ktorý sa po otvorení predajní potvrdil aj tam,” dodala Oleničová.
[ad2][/ad2](BH)
Odporúčané články
Vo Washingtone sa údajne objavuje myšlienka založenia novej skupiny „Core 5“, ktorá by zahŕňala USA, Čínu, Rusko, Indiu a Japonsko. Ako referuje web Politico, takýto koncept by priniesol výrazný kontrast k existujúcej skupine G7 a zároveň by zblížil tradičných rivalov.
Pýtali sme sa Košičanov, aká polievka nesmie chýbať na ich sviatočnom štedrovečernom stole. Zisťovali sme, či prevláda tradičná vianočná kapustnica alebo šošovicová polievka, ktorá je zvyčajne spojená so symbolom bohatstva v novom roku.
Vláda v stredu schválila návrh zákona, ktorého hlavným cieľom je zosúladiť slovenskú legislatívu s európskou smernicou o transparentnosti odmeňovania a posilniť tak zásadu rovnakého odmeňovania žien a mužov za rovnakú prácu alebo prácu rovnakej hodnoty. Nový zákon má transponovať do právneho poriadku Európsku smernicu (EÚ) 2023/970 z 10. mája 2023, ktorej transpozičná lehota uplynie do 7. júna 2026.