Cykloboom v Košiciach pokračuje
Aj takmer päť mesiacov po prepuknutí epidémie nového koronavírusu a vyhlásení núdzového stavu stále rastie v Košiciach počet ľudí, ktorí svoj voľný čas venujú cykloturistike.
Denník KOŠICE:DNES o cykloboome a nedostatku bicyklov v košických predajniach písal už začiatkom júna. Odvtedy sa situácia zmenila v tom, že obchodníci už dokázali čiastočne nahradiť výpadky v dodávkach tovaru.
Zvýšený dopyt po bicykloch potvrdzuje aj majiteľ Bikere Tomáš Slebodník.
„Zaznamenali sme ho hneď po vzniku pandémie. Odhadli sme, že to bude trvať celú sezónu, a tak sme zariskovali a doobjednali ďalšie bicykle, aj keď sme už mali objednané veľké množstvo,” povedal.
[ad][/ad]Šťastie a vzťahy
Predajcovia sa snažía čo najviac využívať svoje dobré vzťahy s distribútormi. „Podarilo sa nám získať nejaké dodávky bicyklov nad rámec našich objednávok. Tu a tam vieme a dokážeme splniť aj vďaka šťastiu a vzťahom s výrobcami i dodávateľmi aj špecifické požiadavky zákazníkov,” vraví Jozef Motyľ, vedúci predajne CAPRICORN.
Podobne reaguje marketingová manažérka Exisportu Jana Oleničová. „Vďaka dobrým vzťahom s našimi dodávateľmi sa nám podarilo počas leta zásobu bicyklov navýšiť, takže sme rýchlejší predaj niektorých modelov dokázali nahradiť inými,” vysvetľuje.
Ľuboslav Cviklik zo City Bike Shop hovorí o stále poloprázdnych skladoch dodávateľov.
Dodáva, že situáciu sa snažia riešiť. „No ani oni nečakali tak silno nabitý rok,“ tvrdí.

Nakupujú pripravení
Nepoľavuje ani zvýšený záujem o renováciu starších bicyklov a silnejúci trend elektrobicyklov. „Naši zákazníci nakupovali bicykle pre všetky vekové kategórie. Za pozornosť stojí nárast predaja drahších bicyklov a elektrobicyklov, ktoré sme u nás doposiaľ nepredávali,” hovorí k tomu Oleničová.
Pre dnešných spotrebiteľov je aj pri týchto produktoch typické, že si najprv urobia rešerš produktu, pozrú si na internete viaceré recenzie a až potom sú pripravení na jeho kúpu. Riadia sa aj radami skúsených cyklistov zo svojho okolia.
Podľa J. Motýľa sa potom zákazníci neboja investovať do lepších značiek a za kvalitnejší kúsok si priplatia. „Narástol dopyt po prémiových značkách bicyklov. Slabšie značky sa začali predávať až potom, keď boli prémiové v danej kategórií vypredané,“ povedal.
Idú aj e-shopy
Viaceré značky popri kamenných predajniach pôsobia na e-shopoch. „Počas zatvorených kamenných predajní sme na našom e-shope zaznamenali rekordný záujem o nákup bicyklov, ktorý sa po otvorení predajní potvrdil aj tam,” dodala Oleničová.
[ad2][/ad2](BH)
Odporúčané články
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Metropolou východu bežali Mikuláši, pomohli dobrej veci. Nesúťažný, štyri kilometre dlhý charitatívny beh centrom Košíc sa tento rok konal v nedeľu 7. decembra podvečer.
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.