Cykloboom v Košiciach pokračuje
Aj takmer päť mesiacov po prepuknutí epidémie nového koronavírusu a vyhlásení núdzového stavu stále rastie v Košiciach počet ľudí, ktorí svoj voľný čas venujú cykloturistike.
Denník KOŠICE:DNES o cykloboome a nedostatku bicyklov v košických predajniach písal už začiatkom júna. Odvtedy sa situácia zmenila v tom, že obchodníci už dokázali čiastočne nahradiť výpadky v dodávkach tovaru.
Zvýšený dopyt po bicykloch potvrdzuje aj majiteľ Bikere Tomáš Slebodník.
„Zaznamenali sme ho hneď po vzniku pandémie. Odhadli sme, že to bude trvať celú sezónu, a tak sme zariskovali a doobjednali ďalšie bicykle, aj keď sme už mali objednané veľké množstvo,” povedal.
[ad][/ad]Šťastie a vzťahy
Predajcovia sa snažía čo najviac využívať svoje dobré vzťahy s distribútormi. „Podarilo sa nám získať nejaké dodávky bicyklov nad rámec našich objednávok. Tu a tam vieme a dokážeme splniť aj vďaka šťastiu a vzťahom s výrobcami i dodávateľmi aj špecifické požiadavky zákazníkov,” vraví Jozef Motyľ, vedúci predajne CAPRICORN.
Podobne reaguje marketingová manažérka Exisportu Jana Oleničová. „Vďaka dobrým vzťahom s našimi dodávateľmi sa nám podarilo počas leta zásobu bicyklov navýšiť, takže sme rýchlejší predaj niektorých modelov dokázali nahradiť inými,” vysvetľuje.
Ľuboslav Cviklik zo City Bike Shop hovorí o stále poloprázdnych skladoch dodávateľov.
Dodáva, že situáciu sa snažia riešiť. „No ani oni nečakali tak silno nabitý rok,“ tvrdí.
Nakupujú pripravení
Nepoľavuje ani zvýšený záujem o renováciu starších bicyklov a silnejúci trend elektrobicyklov. „Naši zákazníci nakupovali bicykle pre všetky vekové kategórie. Za pozornosť stojí nárast predaja drahších bicyklov a elektrobicyklov, ktoré sme u nás doposiaľ nepredávali,” hovorí k tomu Oleničová.
Pre dnešných spotrebiteľov je aj pri týchto produktoch typické, že si najprv urobia rešerš produktu, pozrú si na internete viaceré recenzie a až potom sú pripravení na jeho kúpu. Riadia sa aj radami skúsených cyklistov zo svojho okolia.
Podľa J. Motýľa sa potom zákazníci neboja investovať do lepších značiek a za kvalitnejší kúsok si priplatia. „Narástol dopyt po prémiových značkách bicyklov. Slabšie značky sa začali predávať až potom, keď boli prémiové v danej kategórií vypredané,“ povedal.
Idú aj e-shopy
Viaceré značky popri kamenných predajniach pôsobia na e-shopoch. „Počas zatvorených kamenných predajní sme na našom e-shope zaznamenali rekordný záujem o nákup bicyklov, ktorý sa po otvorení predajní potvrdil aj tam,” dodala Oleničová.
[ad2][/ad2](BH)
Odporúčané články
Zrekonštruovaná Steel Aréna, domovský štadión hokejového klubu HC Košice, získala kolaudačné rozhodnutie práve pred prvým domácim zápasom sezóny, ktorý sa odohral 4. októbra. Po piatich mesiacoch rozsiahlych prác sa aréna opäť otvorila pre verejnosť a hokejisti Košíc oslávili jej znovuotvorenie víťazstvom nad tímom HKM Zvolen, pred 4368 divákmi.
Vzhľadom na pretrvávajúce extrémne poveternostné podmienky je dôležité vedieť, ako sa pripraviť a správne reagovať na hrozby, ako sú zosuvy pôdy, povodne a silný vietor. Nasledujúce odporúčania Ministerstva vnútra Slovenskej republiky pomôžu chrániť životy a majetok.
Univerzitná nemocnica L. Pasteura Košice (UNLP) začala očkovaciu sezónu proti chrípke. Ako prví dostali možnosť zaočkovať sa priamo na pracovisku zdravotnícki pracovníci nemocnice, ktorí chcú ísť príkladom. Nemocnica zabezpečuje bezplatné očkovanie proti chrípke aj pre verejnosť vo svojom vakcinačnom centre, ktoré je jediné na Slovensku v prevádzke celoročne.