Vypadnuté tlmiace gumy iba pozbierajú
Na električkovej trati na Južnej triede povypadávali tlmiace systémy, ktoré znižujú hlučnosť tejto verejnej dopravy.
„Takzvané bokovnice boli na spomínanom úseku nalepené približne pred pätnástimi rokmi v rámci testovacej prevádzky s cieľom tlmiť vibrácie a hluk pri tomto type koľajového zvršku,“ uviedla pre KOŠICE:DNES hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Vladimíra Petrušová.
Na prevádzkyschopnosť a bezpečnosť trate tieto komponenty nemajú žiaden vplyv. Podľa Petrušovej zamestnanci podniku gumy z trate postupne pozbierajú.
DPMK nespresnil, či budú namontované nové bokovnice. Tieto tlmiče pritom znižujú hluk až o päť decibelov. Použité boli aj pri poslednej veľkej rekonštrukcii električkových tratí.
[ad][/ad]Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Už v nasledujúcej letnej sezóne by sa návštevníci Národného olympijského centra plaveckých športov (NOCKE) mohli spúšťať z jeho novej tobagánovej veže. Pre svoje letné osvieženie budú mať na výber 55-metrový turbo alebo pomalší 90-metrový klasický tobogán.