Mesto zmenilo názor, za plaváreň ponúka 100-tisíc eur
Začiatkom novembra predstavil primátor Jaroslav Polaček projekt spojenia Mestskej krytej plavárne s kúpaliskom Červená hviezda. Mestskej časti Staré Mesto, ktorá plaváreň vlastní, za ňu primátor ponúkol symbolické 1 euro. Podľa miestnych poslancov a riaditeľa plavárne je takáto ponuka neakceptovateľná. Mesto je teraz ochotné zaplatiť Starému Mestu maximálne 100-tisíc eur.
Radnica vyčlenila túto sumu v návrhu rozpočtu na rok 2020 ako súčasť výdavkov na nákup pozemkov a budov za účelom majetkovoprávneho usporiadania.
[ad][/ad]Nejde o biznis…
„Zámer mesta odkúpiť plaváreň za sumu do 100-tisíc eur je výhodný pre všetkých zainteresovaných. Tu nejde obchodovať súkromná firma, ale mesto s jeho mestskou časťou. Čiže obom verejným inštitúciám by malo ísť o ľudí a nie o biznis,“ napísali nám z magistrátu mesta.
V prípade odsúhlasenia zámeru a kladného stanoviska poslancov v Starom Meste je mestská samospráva pripravená začať s modernizáciou plavárne a jej prepojením s kúpaliskom Červená hviezda.
O zámere odkúpiť plaváreň za predpokladanú sumu a projekte moderného komplexu pre vodné športy bude primátor informovať mestských poslancov na rokovaní zastupiteľstva 12. decembra.
[article slug=”riadite-plavarne-navrh-primatora-je-poburujuci”][/article]Pracujú na projekte
„Už niekoľko mesiacov pracujeme na projekte novej plavárne. Košice majú šancu byť konečne mestom, z ktorého nám ľudia neodchádzajú za plávaním a rekreáciou do iných miest. V súčasnosti to tak, žiaľ, je. Mestská krytá plaváreň je z núdze cnosť a nie miesto, ktoré by Košičania vyhľadávali. Každoročne je v obrovskej strate a pre rozpočet Starého Mesta enormne zaťažujúca,“ napísal k zámeru magistrát.
Eurová ponuka neprešla
Staromestskí poslanci na štvrtkovom zasadnutí finančnej komisie pôvodnú ponuku mesta vo výške jedného eura jednohlasne odmietli a neodporučili miestnemu zastupiteľstvu ju schváliť. Novým zámerom mesta a prípadnou novou ponukou sa komisia nezaoberala. Podľa slov prednostu úradu Matúša Hábera do štvrtka totiž žiadnu novú ponuku od mesta neobdržali.
„Mestská časť nedostala žiadnu oficiálnu ponuku s cenou 100-tisíc eur,“ odpovedal nám rovnako aj v piatok večer starosta Igor Petrovčik. Od mesta sme odpoveď na otázku, či už Starému Mestu odoslali ponuku s touto sumou, zatiaľ nedostali.

Mesto je pripravené vybudovať moderný komplex pre vodné športy vrátane toboganov v troch etapách za približne šesť až osem miliónov eur. Projekt má umožniť celoročné využitie oboch areálov.
Počíta s prekrytím vodnopólového bazéna, rekonštrukciou priestorov a bazénov plavárne a vybudovaním novej bazénovej haly pre aquapark s novým 25 m zážitkovým bazénom s toboganmi s prepojením na vonkajšie prostredie.
„Poslanci mestského zastupiteľstva a Starého Mesta napokon rozhodnú o tom, či budeme mať najmodernejšiu plaváreň na Slovensku, alebo nie. O projekte sme zatiaľ informovali zdržanlivo, lebo potrebujeme dohodu s mestskou časťou. Teraz je loptička na strane Starého Mesta a jeho starostu,“ dodal magistrát.
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Väčšina Slovákov pociťuje nostalgiu za obdobím socializmu. Až 60 percent obyvateľov verí, že život v bývalom režime bol lepší ako dnes. Podľa prieskumu DEKK Inštitútu má pozitívny obraz o socializme približne 65 percent ľudí, zatiaľ čo len niečo vyše 28 percent si myslí, že za socializmu bolo horšie než dnes. Údaje odhaľujú komplexné príčiny tohto javu a upozorňujú na riziká, ktoré z neho pre súdržnosť spoločnosti vyplývajú. Anketou na našej facebookovej stránke sme chceli zistiť, aký názor majú Košičania.
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).

