Košická župa chce prilákať turistov do regiónu cestovateľskou kampaňou
Košický samosprávny kraj (KSK) spúšťa komunikačnú kampaň Kraj sveta, ktorá má do regiónu počas aktuálnej turistickej sezóny prilákať nových návštevníkov.
Zameraná je na najzaujímavejšie miesta kraja, pamiatky svetového dedičstva UNESCO a ďalšie turistické, a to aj menej známe unikáty. Používatelia sa s ňou stretnú na sociálnych sieťach.
Svetové miesta
Kampaň reaguje na obavy Slovákov z cestovania do ďalekého zahraničia a ich záujem o domáce dovolenkové možnosti. „Kraj sveta“ pritom neznamená „koniec sveta“.
„Návštevníkom chceme ukázať, že v našom kraji máme množstvo svetových miest, na ktorých sa navyše nemusia tlačiť v radoch alebo naháňať za selfíčkami. Kraj sveta je totiž bližšie, než by čakali. Objaviť môžu napríklad Arktídu pod zemou, objať dvestoročný buk, uvidia tu unikátny gejzír, turistiku môžu zažiť aj na Morskom oku alebo v raji na zemi – v Slovenskom raji,“ uviedol v piatok pri prezentácii predseda KSK Rastislav Trnka.
[ad][/ad]Podpora cestovného ruchu
Kampaň Kraj sveta, ktorej súčasťou je prezentované propagačné video, pozostáva z dvoch fáz – v prvej je cieľom zvýšiť rozpoznateľnosť samotnej destinácie. Druhá fáza súvisí s marketingovou podporou aktérov v cestovnom ruchu, ktorá vzišla priamo z dopytov podnikateľov.
Na kampani spolupracovala externá marketingová agentúra, zasahovať bude nielen Slovensko, ale aj zahraničie, a má byť dlhodobejšia. Podľa Trnku je na kampaň aktuálne rozpočet 50-tisíc až 100-tisíc eur. „Uvidíme, ako sa bude táto kampaň vyvíjať, sme pripravení možno ešte pridať tie peniaze,“ dodal.
Krajská organizácia cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KRT) už viacero rokov pracuje pri propagovaní regiónu s témou UNESCO na dosah.
„Chceli sme však tento komunikačný koncept dostať ešte viac do povedomia slovenských turistov v mladších cieľových skupinách. A to je možné len v ich prirodzenom komunikačnom priestore – online a dostatočne kreatívnym, zdravo provokujúcim spôsobom,“ priblížila výkonná riaditeľka KRT Lenka Vargová Jurková. Situáciu s koronakrízou vníma aj ako príležitosť spropagovať menej známe turistické zaujímavosti kraja.
Ľadový expres
Uvoľnenie hygienických opatrení umožní aj nadchádzajúcu prevádzku obľúbených turistických vlakov na juh Slovenského raja a na Gemer. Ľadový expres bude na juh Slovenského raja premávať z Košíc každú sobotu v júli. V auguste bude cez soboty premávať Gemerský expres.
„Naše turistické produkty priebežne vyhodnocujeme, vnímame aj dopyty a pripomienky cestovateľov. Aj preto sme ku každej jazde pri oboch expresoch pridali zaujímavý program pre tých, ktorí sa radšej zúčastnia na skupinových aktivitách. Čaká na nich skupinová turistika, nordic walking a trail running,“ načrtla riaditeľka KRT.
Ďalšou možnosťou pre turistov sú jednodňové zájazdy s programom. K nim pribudnú aj organizované výlety pre individuálnych cestujúcich. Podrobné informácie nájdu záujemcovia na webe vylety.kosiceregion.com alebo osobne v Regionálnom informačnom bode na Hlavnej 48 v Košiciach.
(TASR)
[ad2][/ad2]Odporúčané články
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Ruská federácia rozmiestnila na hraniciach so Severoatlantickou alianciou 350 až 360-tisíc vojakov, ktorí sú okamžite pripravení na boj. V rozhovore pre nemeckú televíznu stanicu N-TV to uviedol expert na obranu z Kresťanskodemokratickej únie Nemecka Roderich Kiesewetter (CDU). Informuje o tom web Novinky.cz.