Mesto spustilo službu, ktorá pomôže ľuďom s registráciou na očkovanie
Mesto Košice spustilo tento týždeň službu, ktorá pomôže ľuďom s registráciu na očkovanie proti ochoreniu COVID-19. Služba je učená najmä pre tých obyvateľov mesta, ktorí majú ťažkosti s registráciou v online formulári na špecializovaných webstránkach alebo nemajú pripojenie na internet. Informoval o tom hovorca mesta Košice Vladimír Fabian.
[ad][/ad]
Špeciálne vyškolení operátori Call centra mesta Košice na linke 055/64 19 100 budú k dispozícii každý deň vrátane víkendov od 8:00 do 14:00 „Vnímame ako svoju povinnosť postarať sa o každého obyvateľa mesta, ktorý sa z rôznych príčin nedokáže sám zaregistrovať do štátneho systému Čakárne na očkovanie, no má o to záujem. Záleží nám na tom, aby každý Košičan, ktorý má nárok na vakcínu, sa k nej čo najskôr aj dostal. Budeme radi, ak tí, ktorí túto našu službu využijú alebo si ju všimnú, o nej dajú vedieť aj ďalším ľuďom,“ hovorí košický primátor Jaroslav Polaček (nezávislý).
[ad2][/ad2]Záujemcovia o očkovanie, ktorí sa obrátia na Call centrum mesta Košice, by si mali vopred pripraviť osobné údaje potrebné na vyplnenie registračného formulára. Na začiatku hovoru ich operátor vyzve na poskytnutie súhlasu s ich spracovaním. Operátori sa následne budú pýtať na meno a priezvisko prihlasovanej osoby, rodné číslo, názov zdravotnej poisťovne, adresu bydliska a kontaktné telefónne číslo alebo e-mailovú adresu.
Ak senior alebo iná osoba nevlastní mobilný telefón alebo e-mail, môže uviesť aj telefónne číslo niektorého zo svojich rodinných príslušníkov a e-mail suseda alebo známeho, ktorému dôveruje. Po zaregistrovaní do Čakárne na očkovanie bude každému automaticky pridelený termín. Mesto Košice dátum a miesto na očkovanie rovnako ako typ ponúknutej vakcíny nevie ovplyvniť.
[ad3][/ad3]
Mesto zároveň prostredníctvom vlastných sociálnych pracovníkov bude individuálne pomáhať aj záujemcom z marginalizovaných skupín, ako aj sociálne a zdravotne odkázaným ľuďom, ktorí nevlastnia mobilný telefón a nedokážu tak z Čakárne na očkovanie prijať ani SMS o termíne očkovania.
(SITA, bh, mt;mlu, foto: webnoviny/sita/ilustračné)
Odporúčané články
Mesto ponúka svojim dlžníkom zbaviť sa dlhov, pričom do konca roka okrem dlžnej sumy zaplatia pokutu iba 5 eur. V priebehu tohto roka prišlo s viacerými zmenami týkajúcimi sa daní a miestnych poplatkov. V uplynulých mesiacoch začalo s využívaním moderných technológií, smart riešení a automatizovaným prístupom k databázam z Registra fyzických osôb, ktoré doposiaľ nemalo k dispozícii. Tieto nástroje mu umožnili efektívnejšie identifikovať obyvateľov, ktorí si neplnili svoju povinnosť a vyhýbali sa plateniu miestnych daní a poplatkov.
Vodárenský systém Starina-Košice vstupuje vďaka najnovšej investícii v hodnote takmer 60 miliónov eur do rozhodujúcej etapy modernizácie. Úpravňa vody v Stakčíne, ktorá od roku 1984 drží chrbticu zásobovania veľkej časti východného Slovenska, prejde rozsiahlymi technologickými zásahmi. Dosiahne sa nielen dlhodobé zabezpečenie kvality dodávanej vody, ale zabezpečí sa aj istota dodávok tak, aby sa na vodu zo Stariny mohlo dlhodobo spoliehať ďalších približne štyridsať obcí v desiatich okresoch východného Slovenska.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.