Stravovacie zariadenia sú zaskočené kritériami 4. fázy uvoľňovania
Prevádzkovatelia reštaurácií zostali zaskočení podmienkou dodržania kritéria 15 m2 na zákazníka.
Tú od nich vyžaduje pri otvorení vnútorných priestorov reštaurácií Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) napriek tomu, že predstavitelia vlády a hlavný hygienik pri ohlasovaní spustenia 4. fázy uvoľňovania ekonomiky deklarovali, že režim, v ktorom budú fungovať interiéry reštaurácií, kaviarní a ďalších zariadení verejného stravovania, bude rovnaký ako pri letných terasách.
Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS) preto požiadala krízový štáb, aby uplatňovanie tohto pravidla pre zariadenia verejného stravovania prehodnotil.
„Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska považuje dodržiavanie kritéria 15 m2 na jedného zákazníka v interiéri reštaurácií, ktoré bolo definované v opatrení ÚVZ v súvislosti s rozhodnutím krízového štábu o spustení tzv. 4 fázy uvoľňovania ekonomiky, za neopodstatnené a kontraproduktívne,“ uviedol vo štvrtok generálny manažér AHRS Marek Harbuľák.
[ad][/ad]Pravidlo nedáva logický význam
Mnoho prevádzkovateľov reštaurácií sa spoľahlo na vyjadrenia členov krízového štábu a otvorilo svoje prevádzky v zmysle takto deklarovaných režimov.
„Po oboznámení sa s obsahom Opatrenia ÚVZ SR však ostali prevádzkovatelia zaskočení požiadavkou, ktorá sa doteraz neuplatňovala ani v prípade letných terás a je kontraproduktívna,“ zdôraznil Harbuľák. Obmedzenie počtu zákazníkov podľa výmery podlahovej plochy totiž výrazne znižuje počet zákazníkov v reštauráciách.
„Pravidlo nedáva logický význam v kombinácii s určenými minimálnymi rozstupmi stolov a zákazníkov, čo považujeme za dostatočné na elimináciu prenosu prípadného ochorenia,“ zdôraznil šéf asociácie.
Posledná kvapka
Podľa prevádzkovateľov reštaurácií takto definované prevádzkové režimy pre zariadenia verejného stravovania neznamenajú pomoc a uvoľňovanie, ale naopak, pre mnohé podniky môžu byť poslednou kvapkou v rozhodovaní o prepúšťaní zamestnancov a ukončení ich činností.
„AHRS preto žiada krízový štáb, aby urýchlene prehodnotil uplatňovanie tohto pravidla pre zariadenia verejného stravovania. Zároveň žiadame všetkých kompetentných, aby včas a s predstihom zverejňovali dôležité informácie o uvoľňovaní ďalších služieb cestovného ruchu, aby mali podnikatelia v hotelierstve a gastronómii dostatok času na oboznámenie a prípravu prevádzky,“ dodal Harbuľák.
(TASR)
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Premiér SR Robert Fico zverejnil verejné stanovisko, v ktorom reaguje na rozhodnutie prezidenta Petra Pellegriniho vetovať zákon o Úrade na ochranu obetí trestných činov a oznamovateľov protispoločenskej činnosti. Zároveň informoval o svojom telefonickom rozhovore s predsedom Európskej rady Antóniom Costom. Vyjadrenie zverejnil na sociálnej sieti Facebook.
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.