Tóth nachodil v Taliansku 530 kilometrov. Na olympijskú sezónu som pripravený, hlási
Olympijský šampión v chôdzi na 50 km z brazílskeho Ria de Janeiro 2016 Matej Tóth má za sebou trojtýždňové sústredenie v talianskom vysokohorskom stredisku Melago. V dvojtisícovej nadmorskej výške nachodil dovedna 530 kilometrov.
[ad][/ad]V taliansko-rakúskom pohraničí si dožičil kvalitné “dvadsiatkárske” tréningy v tempe okolo štyroch minút na kilometer v kombinácii so solídnymi dlhými tréningmi od 30 do 35 kilometrov. “Myslím si, že na olympijskú sezónu som kvalitne a komplexne pripravený,” uviedol Tóth na webe Slovenského atletického zväzu (SAZ).
[ad2][/ad2]Okrem 38-ročného rodáka z Nitry boli na sústredení i Mária Katerinka Czaková, Michal Morvay a Ľubomír Kubiš. Neskôr sa k nim pridala Češka Anežka Drahotová. Na tréningy dohliadal kouč Matej Spišiak a o svaly a šľachy elitných chodcov sa starali lekár MUDr. Pavol Hajmássy a fyzioterapeut Denis Freudenfeld.
Vzhľadom na pandemické obmedzenia sa mohli Slováci nerušene pripravovať v tzv. bubline. “Paradoxne – opatrenia nám padli vhod. Na tréning sme mali absolútny pokoj. V celej turistickej oblasti v doline Velalunga sme boli de facto iba my. Dokonca som trénoval aj na hlavnej ceste, ktorá je za normálnych okolností plná áut,” skonštatoval Tóth.
[ad3][/ad3](SITA, jl, ds, foto: webnoviny/sita/ilustračné)
Odporúčané články
Počas víkendu došlo k šokujúcemu nálezu v jednej z chatiek v mestskej časti Košice – Sídlisko Ťahanovce. Telo ženy bez známok života, s bodným poranením, bolo objavené v skorých hodinách.
Poslanec Národnej rady Slovenskej republiky za stranu HLAS – sociálna demokracia Igor Šimko navrhuje úpravu rozdelenia mestských častí mesta Košice. Šimko tvrdí, že 22 mestských častí je slovenský a pravdepodobne v pomere k počtu obyvateľov aj svetový unikát.
Vodiči jazdiaci z Podhradovej smerom do Kavečian a naspäť vedia, že najhorším úsekom na tejto trase je takzvané „esíčko” v dĺžke 400 metrov. Táto časť komunikácie je nielen úzka, ale aj v nevyhovujúcom stave, čo pravidelne spôsobuje nebezpečné situácie a hrozbu kolízií najmä pri prejazde autobusov MHD.