Formuláre daňových priznaní k dani z motorových vozidiel sú už dostupné
Elektronické formuláre k daňovému priznaniu k dani z motorových vozidiel sú už dostupné na portáli finančnej správy aj v aplikácii eDane. Termín na podanie a zaplatenie dane je v tomto roku posunutý z 31. januára na 31. marca, informovala v stredu Finančná správa (FS) SR. Podnikatelia tak majú necelé dva mesiace času na to, aby daňové priznanie podali a daň v novom termíne aj uhradili.
FS pripomenula, že daňové priznania za zdaňovacie obdobie končiace 30. novembrom 2020 a 31. decembrom 2020 musia daňovníci podať na novom vzore.
[ad][/ad]Predmetom dane z motorových vozidiel sú vozidlá patriace do kategórie L (motocykle, trojkolky, štvorkolky), M (osobné automobily a autobusy), N (nákladné autá) a O (prípojné vozidlá) evidované v Slovenskej republike, ktoré sa používajú na podnikanie alebo inú samostatnú zárobkovú činnosť. Nezdaňujú sa dopravné prostriedky ako kolesové a pásové traktory, snežné skútre či pracovné stroje.
Daňovník podáva daňové priznania podľa trvalého pobytu fyzickej osoby alebo sídla právnickej osoby a vybrané daňové subjekty na Daňovom úrade pre vybrané hospodárske subjekty v Bratislave.
(TASR)
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Väčšina poslancov košickej mestskej časti Staré Mesto obviňuje starostu Igora Petrovčika zo šikany aj cenzúry. Starostovi vyčítajú porušovanie právomocí, ale aj šikanu a stagnáciu projektov mestskej časti. Jeho správanie označili za autoritárske a neprípustné v demokratickej spoločnosti.
Čo majú spoločné Košice a HBO? Odpoveďou je režisér Dominik Bari. Možno je vám toto meno známe. Ako prvý Slovák sa so svojím dokumentom Ojmiakon pred pár rokmi kvalifikoval na Oscara v kategórii Najlepší krátky dokumentárny film. Tentoraz svoje filmárske umenie povýšil na úplne iný level. Natočil celovečerný dokumentárny film o slovenskej autičkárskej mafii v spolupráci s HBO.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) upozorňuje cestujúcich, že v nasledujúcich dňoch môže dôjsť k zdržaniam v železničnej doprave v dôsledku očakávaného nepriaznivého počasia na slovenskom území i v okolitých krajinách. Na niektorých úsekoch tratí môžu extrémne zrážky a vietor spôsobiť poškodenie železničnej infraštruktúry, napríklad pádom stromov do koľajiska, strhnutím trakčného vedenia alebo podmytím tratí.