Na dotáciách na nákup elektromobilov už rezort hospodárstva vyplatil 4,5 milióna eur
Ministerstvo hospodárstva SR doteraz schválilo 591 žiadostí o dotáciu na batériové elektromobily a plug-in hybridné elektrické automobily z výzvy z roku 2019. Ako ďalej pre agentúru SITA uviedol rezort, po zakúpení vozidla dotáciu získalo 508 žiadateľov. Spolu im ministerstvo vyplatilo 4,5 milióna eur.
„Čo sa týka ďalšej plánovanej podpory, presný termín ešte nie je stanovený,” uviedla hovorkyňa rezortu Katarína Matejková. Minister hospodárstva Richard Sulík už pritom avizoval, že systém dotácií bude nastavený inak ako v roku 2019. Výška príspevku by mala byť síce nižšia, no na pridelenie dotácie by mal mať nárok každý záujemca.
O výzvu z roku 2019 bol enormný záujem. On-line registrácia sa začala v polovicu decembra a celá šesťmiliónová suma bola rezervovaná za 3 minúty a 41 sekúnd. Záujemcovia si rezervovali dotáciu na 786 ekologických áut prostredníctvom 668 žiadostí. Výrazne vyšší záujem bol o autá s čisto elektrickým pohonom, ktoré si chce kúpiť takmer 90 percent úspešných žiadateľov.
Zdroj: (SITA, su;zol)
Odporúčané články
Vo Washingtone sa údajne objavuje myšlienka založenia novej skupiny „Core 5“, ktorá by zahŕňala USA, Čínu, Rusko, Indiu a Japonsko. Ako referuje web Politico, takýto koncept by priniesol výrazný kontrast k existujúcej skupine G7 a zároveň by zblížil tradičných rivalov.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.