Žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia pociťovali počas dištančného vzdelávania vyššiu mieru izolácie
Žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia pociťovali počas dištančného vzdelávania vyššiu mieru izolácie oproti iným žiakom. Zároveň mali tiež vyššiu mieru potreby kontaktu s učiteľom, školským psychológom či výchovným poradcom. Sociálny kontakt s odbornými zamestnancami škôl vo výraznejšej miere chýbal aj žiakom so zdravotným znevýhodnením.
Viac ako polovici žiakov (52,7 percenta) chýbal osobný kontakt s ostatnými spolužiakmi v triede. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM). V ňom centrum mapovalo priebeh dištančného vzdelávania a úroveň vedomostí a zručností žiakov deviateho ročníka základných škôl a štvrtého ročníka gymnázií s osemročným vzdelávacím programom. Na prieskume, ktorý sa konal od 31. mája do 11. júna 2021, sa zúčastnilo 11 999 žiakov zo 478 škôl na Slovensku. Popri riešení vedomostných testov z vyučovacích jazykov a matematiky študenti vypĺňali dotazník zameraný na ich skúsenosti s dištančnou (online) formou vzdelávania.
Z prieskumu vyplýva, že počas dištančného vzdelávania sa na online hodiny pripájalo 94,6 percenta žiakov, pričom každý deň to bolo viac ako 84 percent. Zo skupiny žiakov, ktorí sa na online hodiny nepripájali, dostávalo podporu 4,7 percenta žiakov v podobe materiálov k novému učivu, pracovných listov alebo zadaní domácich úloh. Zvyšných 0,7 percenta žiakov, ktorí sa na online hodiny nepripájali, nedostávalo zo strany učiteľa a školy žiadne domáce úlohy ani študijné materiály. V porovnaní so štátnymi školami sa štatisticky významne častejšie do online vyučovania zapájali žiaci z cirkevných a súkromných škôl.
Technické vybavenie žiaka na online vyučovanie zisťovala škola u 70 percent žiakov. Pomôcť s technickým vybavením vedeli školy u 15 percent žiakov. Takmer 86 percent žiakov uviedlo, že o zariadenie, ktorým sa pripájalo na online hodiny, sa nemuselo deliť a malo ho iba pre seba. Najčastejšie sa na hodiny pripájali pomocou laptopu či notebooku (44,5 percenta). Viac ako 33 percent žiakov, prevažne zo štátnych škôl, sa na online vyučovanie pripájala cez mobilný telefón. Vyhovujúce zariadenie na online vyučovanie malo 80,2 percenta žiakov a 78,1 percenta uviedlo, že im práca s počítačom a internetom nerobila problémy.
Viac ako prezenčná forma vyhovovala dištančná forma takmer dvom tretinám žiakov (63,2 percenta). Najviac táto forma vyučovania vyhovovala žiakom v Košickom kraji (65,3 percenta). Zároveň dve tretiny žiakov (70 percent) priznali, že počas online vyučovania si chatovali, pozerali filmy či hrali online hry. Na dennej báze sa venovalo takýmto činnostiam nesúvisiacimi s vyučovaním 45,2 percenta žiakov. Títo žiaci prevažovali v Bratislavskom kraji (52,7 percenta).
Zdroj: (SITA, adz;DSe)
Odporúčané články
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.
Oznámil to na dnešnej tlačovej besede. Lörinc je v súčasnosti starostom mestskej časti Sídlisko KVP, rovnako je aj poslancom mestského zastupiteľstva v Košiciach a zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja (KSK). Donedávna pôsobil aj na poste vicežupana KSK, tejto funkcie sa ale vzdal začiatkom novembra.
V dôsledku výstavby apartmánového domu na Námestí osloboditeľov vznikol na Palárikovej ulici problém s parkovaním. V súčasnosti majú tri parkoviská na tejto ulici povahu návštevníckeho parkoviska v pásme BN. Cez deň je parkovanie na týchto parkoviskách spoplatnené, v noci bezplatné. Nové VZN prijaté na zastupiteľstve 13. novembra zmení parkovanie na dvoch z troch parkovísk.


