Obyvatelia hraničných ulíc: Čo bude nasledovať?
Stalo sa to, čo sa dalo čakať. Okamžite po zavedení nových rezidentských zón sa zvýšil nápor áut v uliciach tesne za ich hranicou. Ich obyvatelia sa pýtajú, čo bude nasledovať.
Rozdelenie širšieho centra Košíc na rezidentské zóny bolo spustené pred týždňom. Nasledoval však predĺžený víkend (s voľným utorkom), počas ktorého veľa ľudí na svojich autách z mesta odišlo. Zaujímalo nás, či sa vozidlá, ktoré predtým parkovali zadarmo v predtým nespoplatnených zónach, presunuli ďalej. Za hranicu zóny, ale napriek tomu čím najbližšie k centru.

Plná krajnica stojacich vozidiel
Ako sme sa presvedčili na vlastné oči a ako nám potvrdili ľudia bývajúci v domoch tesne za hranicou rezidentských zón, rozdiel pocítili okamžite.
„Hneď v prvý deň sa autá, ktoré predtým parkovali na parkoviskách pozdĺž ulice Slovenskej jednoty, presunuli na našu ulicu,
teda na Ťahanovské riadky. Ešte si to fotili mestskí policajti, že na jednej strane sú prázdne parkoviská a na druhej strane plná ulica. Choďte sa tam pozrieť – aj dnes sú parkoviská poloprázdne. A tu, na našej ulici, je dlhokánsky rad pri krajnici. A to je dovolenkové obdobie,“ povedal nám jeden z obyvateľov ulice.
„Čo bude ďalej? Spoplatnia sa aj ďalšie ulice, len aby mala súkromná firma zisky? Spoplatnia potom celé mesto vrátane
sídlisk?“ vyjadril obavy množstva Košičanov ďalší z opýtaných obyvateľov Ťahanovských riadkov.

Otázka času
Podobné, ak nie väčšie problémy majú od piatka aj ľudia bývajúci v uličkách západne od Skladnej ulice, ktorá tvorí hranicu zóny číslo 5.
„Takéto niečo tu ešte nebolo. Máme tu firmu a nikdy nebol problém zaparkovať. Od piatku je to však celkom iné – autá stoja celý deň po oboch stranách ulice,“ povedal nám včera zamestnanec spoločnosti so sídlom na Rázusovej ulici, ktorý tam chodí do práce už vyše 5 rokov.
Podľa jeho slov sa dokonca stalo aj to, že niekto zatarasil autom výjazd z dvora rodinného domu. „Toto už je drzosť, ale ak človek nemá kde zaparkovať, tak sa to môže stať. Len ma zaujíma, kedy to spoplatnia aj v ďalších častiach, presne tých, ktoré sú teraz za hranicou platenia. Naozaj dobre vymyslený plán,“ myslí si rozčarovaný muž. Vysoký nárast parkujúcich sme spozorovali aj v ďalších hraničných uliciach, napríklad na Boženy Němcovej, alebo na Komenského ulici za križovatkou s Letnou.
Foto: Iveta Vaculová
Odporúčané články
Podľa medializovaných informácií stavba apartmánov pre seniorov na Belanskej ulici v Košiciach sa po piatich mesiacoch opäť rozbehla. Dôvodom prerušenia nebola zima, ale 152 ľudských kostier, ktoré archeológovia vytiahli z ílovitého podložia na rozhraní mestských častí Staré Mesto a Západ.
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.

