Náklady na opravu mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou sa navýšili o 260-tisíc eur (FOTO)
Náklady na opravu mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou sa navýšili o 260-tisíc eur. V priebehu prác bolo zistené, že stredová podpera mosta pod hladinou rieky nie je založená na betónovom základe. Informovala o tom hovorkyňa predsedu Košického samosprávneho kraja (KSK) Anna Terezková.
„Znamená to, že základy mosta neboli pred približne 60 rokmi vybudované správne. Stredový pilier, ktorý mal byť zrekonštruovaný, musel zhotoviteľ odbúrať a pripraviť betónový základ potrebný na vybudovanie nové stredového piliera. Z dôvodu týchto prác navyše bol harmonogram rekonštrukcie posunutý o približne päť týždňov a náklady na výstavbu nového mosta sa navýšili o takmer 260-tisíc eur,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Počet pacientov vyžadujúcich dialýzu na Slovensku opäť stúpol. Najnovšie údaje Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) ukazujú, že v roku 2024 bolo na pravidelnej dialyzačnej liečbe 4 445 ľudí, čo predstavuje nárast o 2,7 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.


