EEI: Ideme podľa projektu (svojho)
Intenzívne osádzanie nového dopravného značenia v posledných týždňoch oprávnene vzbudilo pozornosť Košičanov. Viacerí vyjadrili v podnetoch posielaných do redakcie denníka košice:dnes i na sociálnych sieťach presvedčenie, že je to veľmi prehnané.
„Myslím si, že projekt parkovania a zjednosmernenia je možno spracovaný s dobrým úmyslom, ale s príliš vysokým počtom zvislého značenia. Jednoznačne sa tak natíska otázka, komu z toho kvapne do vrecka. Dovolím si tvrdiť, že ak by sa do dokumentácie pozrel naozaj naslovovzatý odborník, dokázal by počet značiek zredukovať,“ napísal nám napríklad Martin Marušinec. Ako ďalej uvádza, dobrým kšeftom pre niekoho bude v budúcnosti ich údržba, pri ktorej platí – čím viac značiek, tým vyššia cena.
Ďalší čitatelia sa zasa pýtajú, či nemá príliš vysoký počet značiek vytvoriť náklady, ktoré firma vyúčtuje mestu v rámci zmluvnej viac než dvojmiliónovej investície.
K špekuláciám sa vraj nevyjadrujú
Na príliš vysoký počet nových značiek sme sa opýtali firmy EEI. Chceli sme zároveň vedieť, kto vypracoval projekt dopravného značenia a kto ho schválil.
„Čo sa týka počtu nových dopravných značiek, je nutné konštatovať, že spoločnosť EEI mala určené kompletne riešiť nové dopravné značenie vrátane nových príkazových a zákazových značiek. Komplexnosť problematiky si vyžaduje aj odborný pohľad na vec a laická domnienka nie vždy s odborným pohľadom korešponduje. K rôznym špekuláciám sa nebudeme vyjadrovať. Kompletné vyúčtovanie všetkých prác bude predložené mestu Košice a poslancom mestského zastupiteľstva na kontrolu a posúdenie opodstatnenosti,“ reagovala hovorkyňa EEI Lucia Chovanová.
Ako firma zdôrazňuje, len za posledný týždeň jej v Košiciach ukradli viac ako 35 stĺpikov a 40 značiek. „Celkovo bolo poškodených alebo odcudzených viac ako 60 stĺpikov, 35 značiek kategórie IP17 a viac ako 50 kusov značiek IP24a, 24b,“ dodáva Chovanová.
Sami meniť nemôžu
Podľa Karola Wolfa, ktorý za EEI takisto komunikuje s médiami, projekt statickej dopravy navrhla firma EEI pred viac ako rokom: „Bol pripomienkovaný odborom dopravy mesta Košice, pripomienky boli zapracované a potom odbor dopravy projekt schválil. To je normálny postup. Žiadny dopravný projekt takéhoto rozsahu nie je schvaľovaný ako defi nitívny a nemenný. Cestný správny orgán si vždy vyhradzuje právo ho aj po schválení meniť. Naproti tomu my musíme postupovať len podľa schváleného projektu.“
Foto: Iveta Vaculová
Odporúčané články
Zoologická záhrada v Košiciach po šiestich dňoch opäť privítala návštevníkov. Uzavretá bola pre rozsiahle škody, ktoré v areáli spôsobila kalamita ťažkého mokrého snehu. Ten priebežne vyvracal stromy v rôznych častiach zoo a znemožnil bezpečný pohyb verejnosti.
Rozsvietením vianočného stromčeka na Hlavnej ulici pri Immaculate a otvorením trhov sa začala v Košiciach šíriť sviatočná atmosféra. Pýtali sme sa preto Košičanov, aký rozpočet majú pripravený na kúpu vianočných darčekov.
Vodárenský systém Starina-Košice vstupuje vďaka najnovšej investícii v hodnote takmer 60 miliónov eur do rozhodujúcej etapy modernizácie. Úpravňa vody v Stakčíne, ktorá od roku 1984 drží chrbticu zásobovania veľkej časti východného Slovenska, prejde rozsiahlymi technologickými zásahmi. Dosiahne sa nielen dlhodobé zabezpečenie kvality dodávanej vody, ale zabezpečí sa aj istota dodávok tak, aby sa na vodu zo Stariny mohlo dlhodobo spoliehať ďalších približne štyridsať obcí v desiatich okresoch východného Slovenska.