Doležal je rád, že Bratislava a Košice už majú priame diaľničné prepojenie

Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) je rád, že Bratislava a Košice už majú priame diaľničné prepojenie, aj keď zatiaľ cez územie Maďarska. „Z pohľadu slovenských občanov každý kilometer diaľnice, železnice, ktorý podporí mobilitu, je dobrý. My na ministerstve dopravy a v NDS sa sústredíme, aby sme akcelerovali výstavbu našej diaľnice do Košíc,“ povedal Doležal v stredu po rokovaní vlády. To, že najväčšie slovenské mestá majú diaľničné prepojenie cez Maďarsko a nie cez Slovensko považuje za blamáž a hanbu.
Minister dopravy pripomenul, že vo štvrtok otvárajú významný obchvat Prešova na diaľnici D1 a že na hlavnej slovenskej diaľnici sú vo výstavbe dva úseky Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové a Hubová – Ivachnová, ktoré by mali byť dokončené do konca roka 2023. Posledný ešte nevysúťažený a nerozostavaný úsek na D1 medzi Žilinou a Ružomberkom zostáva Turany – Hubová.
Doležal sa vyjadril aj k príprave nového mýtneho systému, ktorý by chcel štát spustiť vo vlastnej réžii od roku 2023. Zmluva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) so spoločnosťou SkyToll o prevádzke súčasného mýtneho systému uplynie koncom roka 2022. Zmluvu so SkyToll minister dopravy nechce predĺžiť, ak by sa dovtedy nepodarilo nový mýtny systém spustiť. „V tejto chvíli prebiehajú dve kľúčové obstarávania, jedno na samotný mýtny systém a druhé sa týka palubných jednotiek a zákazníckych služieb. Obe tieto verejné obstarávania momentálne prebiehajú a ja sa k nim nemôžem vyjadrovať, sú námietky na Úrade pre verejné obstarávanie,“ povedal Doležal.
Ako minister dodal, už po svojom nástupe zadal kolegom v NDS jasnú inštrukciu, aby v súvislosti s mýtnym systémom pripravili aj plán B a C. „Robíme všetko pre to, aby po 1. januára 2023 sme vedeli vyberať mýto, aby mýto bolo férové voči dopravcom a aby bolo efektívne pre štát,“ uzavrel Doležal.
Zdroj: (SITA, be;mt)
Odporúčané články

Rudolf Schuster (91), prvý demokraticky zvolený prezident Slovenskej republiky a bývalý primátor mesta Košice, na Valnom zhromaždení Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti (VVS) tvrdo kritizoval neodborné zásahy do vodohospodárstva a mediálne útoky na VVS zo strany Ministerstva životného prostredia SR (MŽP SR) a Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ). „Každý je dnes odborníkom vo všetkom. Neodborníci by nemali hovoriť do odborných vecí,“ vyhlásil. Tvrdenia NKÚ, najmä jeho predsedu Ľubomíra Andrassyho, o údajnej skrytej privatizácii VVS odborná verejnosť opakovane označila za klamstvá, zavádzanie a politikárčenie. Schuster zdôraznil dôležitosť odbornosti, efektívneho hospodárenia vodární a využitia eurofondov na ochranu vodných zdrojov v čase klimatických zmien.

Žiaci z 34 základných škôl (ZŠ) v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Košice si dnes prevzali koncoročné vysvedčenia. V tomto školskom roku navštevovalo základné školy v meste 17 188 žiakov, z čoho bolo 335 odídencov z Ukrajiny. Naposledy dnes svojich spolužiakov v školských laviciach videlo 1 586 deviatakov, ktorí v septembri nastúpia na stredné školy. V materských školách sa do výchovno-vzdelávacieho procesu najmä hravou formou zapojilo 5 630 detí. Päť základných umeleckých škôl (ZUŠ) rozvíjalo talent 4171 žiakov a jazykové školy učili 1 057 poslucháčov.

Mesto Košice vybudovalo v areáli Bytového podniku mesta Košice (BPMK) zberné parkovisko. Dočasne sa ňom „uskladnia“ autovraky a odtiahnuté autá, ktoré tvoria prekážku na ceste alebo porušili zákon o cestnej premávke pri nesprávnom parkovaní na košických uliciach.