Mesto Košice vyhlási medzinárodnú urbanistickú súťaž na nové mestské centrum
Mesto Košice vyhlasuje v týchto dňoch medzinárodnú urbanistickú súťaž na nové mestské centrum. To by malo v najbližších rokoch vzniknúť na ploche 300 hektárov v blízkosti rieky Hornád a bude ohraničené Rampovou ulicou, Prešovskou cestou, Palackého ulicou a železničnou traťou.
Predmetom súťaže je územie okolo rieky Hornád v centre mesta. Jej cieľom je získať urbanistické riešenie atraktívneho mestského prostredia pre funkcie vyššej občianskej vybavenosti, bývania, sociálnych služieb, rekreácie, vzdelávania, športu a zelene so zreteľom na atraktívnu polohu územia. Nové mestské centrum by malo obsluhovať nielen spádové územie Košíc, ale celý Košický kraj. Porota urbanistickej súťaže je zostavená z renomovaných zahraničných a domácich odborníkov a je v nej sedem riadnych členov a traja náhradníci. Pôjde o dvojkolovú súťaž, ktorej výsledky vyhlásia 23. júna budúceho roku.
„Ak sa pozrieme do minulosti, Košice sa vždy rozvíjali tým spôsobom, že sa ich územie zastavovalo a zväčšovalo. V susedstve máme krásne historické centrum. Ak sa nám podarí toto územie oživiť, som presvedčený, že získame k tomu historickému aj nové centrum. Som veľmi rád, že sa mesto rozhodlo ísť touto cestou a vyhlásilo medzinárodnú súťaž. Želal by som si, aby vznikla spolupráca medzi našimi a zahraničnými ateliérmi. Podobnú vec ako teraz Košice už v minulosti robili Hamburg, Londýn a chystá sa k tomu Praha a Bratislava. Teší ma, že aj Košice sa zaradia k týmto mestám,“ uviedol hlavný architekt mesta Košice Petr Kropp.
Košický primátor Jaroslav Polaček si myslí, že pripravovaný projekt, ktorý vzíde z výsledkov tejto urbanistickej súťaže, môže v najbližších desaťročiach zmeniť tvár celého centra mesta. Primátor pripomenul, že kým v mnohých európskych metropolách okolo riek vznikajú nové mestské centrá, v Košiciach sú zatiaľ využívané zväčša na priemyselné účely alebo tam rastie burina. „Sme na mieste, ktoré mnohým Košičanom toho asi veľa nehovorí, no je predurčené na budúci rozvoj. Sme blízko železničnej stanice, historického centra a dopravných napojení. Preto je jednou z priorít, aby víťazné riešenie komplexne riešilo aj cestnú, železničnú alebo cyklodopravu. Chceme tu integrovať služby a štátne inštitúcie. O niekoľko rokov tu budeme môcť vidieť nové mesto, budovy, športoviská, parky, priestor pre štátne inštitúcie a pre všetkých, ktorí chcú v Košiciach žiť a využívať naše služby,“ dodal Polaček.
Zdroj: (SITA, mt;mlu)
Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Pre našich čitateľov prinášame rozhovor s dvomi bronzovými šampiónkami, ktoré sa pravidelne umiestňujú na popredných miestach svetových pohárov a iných súťaží v disciplíne kickbox. Košičanky Alexandra Filipová a Lucia Cmárová súťažili nedávno v Abú Zabí v rôznych váhových kategóriách. V rozhovore sa dočítate aj to, akým ďalším športom sa venujú.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.