Dopravný podnik nevie, aká bude budúca súťaž na nákup trolejbusov
Kým košické verejné súťaže na nákup nových trolejbusov neboli úspešné, v Banskej Bystrici sa to podarilo. Po meste už jazdia od minulého týždňa štyri nové ekologické vozidlá.
Podľa informácií od hovorkyne Banskej Bystrice Zdenky Sekerešovej bola ich verejná súťaž úspešná, ale neprebehlo to bez problémov. Dvakrát museli meniť kritériá, aby sa do procesu verejného obstarávania mohlo zapojiť viacero záujemcov.
Košickí dopravcovia stále deklarujú záujem o prevádzkovanie trolejbusovej dopravy. Chýbajú im však finančné prostriedky, ktoré by chceli získať z eurofondov. Zaujímalo nás preto, či sa nenechajú pri najbližšej príležitosti, teda po ďalšej výzve v niektorom z operačných programov, inšpirovať banskobystrickými kolegami prispôsobením podmienok dodávateľom.
“Súťažné podklady boli pred vyhlásením verejnej súťaže konzultované a odsúhlasené Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky. Technické podmienky boli štandardné, žiadne odporúčania, ktoré by sa týkali ich zmeny, sme od riadiaceho orgánu nedostali,” vysvetlila nám postup pri predchádzajúcich súťažiach hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice Michaela Karaffová.
Ako sa vedenie podniku zachová pri najbližšej príležitosti na získanie finančných prostriedkov z európskych zdrojov, to neupresnila. “Čo sa týka budúcich verejných súťaží, zatiaľ nie sú známe žiadne termíny, podmienky, a teda ani naše postupy. Vyjadrovať sa k nim je zatiaľ predčasné,” dodala Karaffová.
Ilustračné foto: TASR
Odporúčané články
Cestujúci na východnom Slovensku by mali počítať s obmedzeniami v železničnej osobnej doprave medzi Prešovom a Kysakom aj medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) z dôvodov výlukových prác na infraštruktúre zabezpečila za dotknuté vlaky náhradnú autobusovú dopravu. Na úseku pri Košiciach nejdu ani rýchliky jazdiace z Košíc do Zvolena a opačne, čiastočne medzi Košicami a Novými Zámkami.
Práce na Slaneckej ceste v Košiciach meškajú v súčasnosti temer päť mesiacov oproti aktualizovanému termínu. „Zhotoviteľ v komunikácii s Mestom Košice neuviedol iné dôvody ako tie, ktoré zapríčinili predĺženie lehoty výstavby z 15.8. 2023 na 22.12. 2023,” uviedlo mesto Košice pre agentúru SITA.
Finančné prostriedky, ktoré sľúbil podpredseda vlády a minister životného prostredia SR Tomáš Taraba v objeme 600 miliónov eur na dekarbonizáciu U. S. Steel Košice, sa nepodarí z objektívnych dôvodov vyčerpať. Informoval o tom Taraba a dodal, že na prostriedky z prvej tranže v objeme vyše 300 miliónov eur, ktoré boli určené pre železiarne, vyhlásia novú dekarbonizačnú schému pre slovenské podniky.