Električky blokujú bezbariérové priechody
Električkové zastávky na Staničnom námestí sú vynovené a na pohľad bezproblémové. Starší chodci alebo vozičkári sa pri nich však môžu stretnúť so situáciou, ktorá im cestovanie skomplikuje.
“Pred budovou stanice sú síce pekne urobené bezbariérové priechody, no odstavené električky často blokujú práve ten, ktorý vedie k autobusovým zastávkam uprostred obratiska. Cestujúci potom musia preskakovať cez zastávky alebo využiť niektorý zo vzdialenejších priechodov,” napísal nám svoj postreh všímavý čitateľ.
Jednoduché riešenie
Bezbariérové priechody, ktoré by mali slúžiť najmä ľuďom s obmedzenou pohyblivosťou, sa vtedy stávajú v podstate zbytočnými. “Riešenie je jednoduché, stačí vodičom prikázať, aby električky odstavili o niekoľko metrov ďalej a bude po probléme,” vynašiel sa pri našej návšteve prvý z Košičanov, ktorého sme sa opýtali, čo by sa s problémom dalo urobiť.
Vodičov inštruujú
Vedenie Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) dalo cestujúcemu za pravdu. “Pri rekonštrukcii a modernizácii obratiska na Staničnom námestí došlo k výškovej úprave obrubníkov a k nutným úpravám polohy koľají. Keďže priestor obratiska je obmedzený, pri vyššom počte vozidiel sa môže stať, že dlhšie električky blokujú jeden alebo obidva bezbariérové koľajové priechody. Technické podmienky zmeniť nedokážeme, ale na pravidelných školeniach budeme vodičov inštruovať, aby vozidlá zaparkovali spôsobom, ktorý peších čo najmenej obmedzí,” odpovedala nám na naše otázky hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Foto: šč
Odporúčané články
Práce na výstavbe polyfunkčného objektu na Námestí osloboditeľov zdržal archeologický výskum. Trval od začiatku mája do polovice júna tohto roka. Na základe rozhodnutia Krajského pamiatkového úradu Košice skúmal tím archeológov Fakulty umení TU pod vedením Mgr. Rastislava Rusnáka, PhD. pozostatky sídelných stôp a múrov citadely medzi Claudiiným a Leopoldovým bastiónom.
Európsky parlament a členské štáty Európskej únie sa v stredu dohodli na zákaze dovozu všetkého ruského zemného plynu do EÚ najneskôr do jesene 2027. Dohoda predstavuje kompromis medzi členskými štátmi a Parlamentom, ktorý požadoval skoršie zavedenie zákazu.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.