Výrazne zhoršenú epidemiologickú situáciu zaznamenali na košických ZŠ
Epidemiologická situácia na základných školách (ZŠ) v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Košice sa v uplynulých dňoch začala výrazne zhoršovať. Ochorenie COVID-19 majú v súčasnosti hlásené v 26 z celkovo 34 ZŠ. Informuje o tom magistrát na svojej webovej stránke s tým, že omnoho priaznivejšia situácia je v materských školách (MŠ), kde je v karanténe zatiaľ deväť tried.
Mesto pripomína, že prvý týždeň po skončení predĺžených zimných prázdnin nastúpili do ZŠ takmer všetci žiaci. „Ich počet síce každým dňoch mierne klesal, no v závere uplynulého týždňa bolo v karanténe len niečo vyše 1,5 percenta všetkých žiakov. Dnes už tieto čísla výrazne narástli, keď počet uzatvorených tried vzrástol z vtedajších 13 na sedemnásobok,“ uvádza.
Počet uzatvorených tried vzrástol
Ako povedala vedúca oddelenia školstva Beáta Lopušniaková, od pondelka (17. 1.) im každý deň z hlásení škôl neustále pribúdajú prípady pozitívnych žiakov alebo zamestnancov. K stredajšiemu poludniu je v karanténe celkovo 91 tried ZŠ. „Počet žiakov na dištančnej výučbe dosahuje číslo 1850, čo predstavuje niečo vyše 11 percent všetkých žiakov v našich školách,“ spresnila.
Od uplynulej nedele (16. 1.) je z dôvodu výskytu 33 pozitívne testovaných žiakov a jedného zamestnanca na základe rozhodnutia regionálnych hygienikov úplne zatvorená ZŠ Bernolákova 16. Čo sa týka zatvorených tried, najviac ich je na ZŠ Lechkého, Park Angelinum, Jenisejská a Laca Novomeského.
Zdroj: TASR, (sem mia)
Odporúčané články
V Športovo-zábavnom areáli na Alejovej ulici sa opäť rozozvučali nadšené povzbudzovania a smiech seniorov. Tí si prišli užiť tradičné jesenné športové hry.
Obyvatelia a cestujúci mestskou hromadnou dopravou sa stále častejšie stretávajú s nepríjemnými obmedzeniami spôsobenými aktmi vandalizmu na vozidlách MHD. Tento problém sa objavuje vo forme nelegálnych nápisov na autobusoch a električkách.
Knižnica pre mládež mesta Košice v novembri spustila komunitný projekt Rozmanitosť ľudskosti 2024. Cieľom je podporiť a povzbudiť k čítaniu aj deti s poruchami učenia či čítania.