Košice prilákali rekordný počet návštevníkov
Minulý rok návštevnosť Košice prekonala aj tie najambicióznejšie očakávania.
Počet prenocovaní bol o deväť percent vyšší než v roku 2013, keď sme pútali záujem turistov a médií ako Európske hlavné mesto kultúry.
Európska destinácia
„Kontinuálna a systematická práca takzvaného destinačného marketingu pre mesto Košice priniesla po piatich rokoch svoje ovocie,“ uviedla na margo úspechu výkonná riaditeľka organizácie KOŠICE Turizmus Iveta Niňajová. „Sme prvou európskou destináciou s titulom Európske hlavné mesto kultúry, ktorá do dvoch rokov prekonala čísla návštevnosti z roku, keď tento titul niesla,“ dodala.
Podľa údajov, vychádzajúcich z vybranej dane za ubytovanie, v roku 2013 bolo v Košiciach registrovaných takmer 309-tisíc prenocovaní. V roku 2014 ich počet poklesol na necelých 280-tisíc. Vlani najmä vďaka zvýšenému záujmu firemnej klientely a návštevnosti v letných mesiacoch, sa počet prenocovaní zvýšil na viac než 337-tisíc nocľahov. Oproti predchádzajúcemu roku to predstavuje až 21-percentný nárast.
Pomohla aj Šesťdňová
Podľa Niňajovej spresnenia, na vlaňajších číslach sa výrazne podpísalo zhruba 15-tisíc prenocovaní počas medzinárodnej Motocyklovej šesťdňovej súťaže. Významne tiež stúpol počet turistov, ktorí navštívili mesto v júli a v auguste. „Bolo to o vyše 22 percent viac oproti roku 2014. Košice sa tak stali miestom zastavenia či pobytu aj počas dovolenkového obdobia, čo znamená, že postupne sa stávajú vyhľadávanou turistickou destináciou,“ konštatovala výkonná riaditeľka miestnej organizácie cestovného ruchu, známej aj ako Visit Košice.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
Výber vianočného darčeka pre muža by mal v sebe spájať funkčnosť, technológiu alebo praktické využitie v rámci voľnočasových aktivít. Či už ide o darček pre partnera, otca alebo syna, vhodná voľba spája kvalitu spracovania a súčasné trendy.