EDUvolúcia umožní študentom zvoliť si vlastnú cestu vzdelávania a rozvinúť ich potenciál
Vytvoriť nový systém alternatívnych foriem vzdelávania, ktorý bude fungovať súbežne so súčasným školským systémom, je cieľom novozriadenej Nadácie EDUvolúcia. Ako v tlačovej správe informoval predseda správnej rady Miroslav Sopko, projekt EDUvolúcia umožní žiakom a študentom voliť si vlastnú vzdelávaciu cestu, spolupodieľať sa na riadení procesu vzdelávania a rozvinúť svoj potenciál.
„Registráciou nadácie bol zavŕšený rok intenzívnej práce celého nášho tímu na projekte EDUvolúcia,“ konštatoval Sopko. V nastávajúcom období nadácia zriadi nadačný fond a podporí vznik viacerých pilotných projektov, napríklad projekt vzdelávacej digitálnej platformy a prvej certifikačnej agentúry. „Takisto pripravujeme zavádzanie programov koučingovej kultúry do vzdelávania,“ dodal správca Nadácie EDUvolúcia Marek Zajac. Zároveň zdôraznil, že ciele EDUvolúcie sú v súlade s cieľmi dlhodobej štátnej vzdelávacej politiky, aktuálneho Programového vyhlásenia Vlády SR a odporúčaniami Európskej únie (EÚ).
Predstavitelia nadácie vysvetlili, že súčasný školský systém už nedokáže pružne reagovať na výzvy rýchlo sa meniaceho sveta, na požiadavky regiónov, pracovného trhu, a tiež neumožňuje komplexne uspokojovať individuálne vzdelávacie potreby detí. V systéme EDUvolúcia sa na príprave, organizácii a riadení vzdelávania priamo a aktívne podieľajú všetci jeho účastníci. „Systém je navrhnutý tak, aby deti, študenti, rodičia, učitelia, podnikatelia mali slobodnú voľbu vlastnej vzdelávacej cesty, maximálny rozvoj jedinečného potenciálu jednotlivca, priamy vplyv na riadenie vzdelávacej komunity, voľný výber rozmanitých foriem vzdelávania,“ uvádza sa v tlačovej správe.
EDUvolúcia vytvára vzdelávacie prostredia, takzvané EDUtéky, pričom rozlišuje ich sedem základných typov, z ktorých každý má špecifické hodnoty a pedagogický prístup. Napríklad tradičný typ je podobný ako súčasná škola, teda ročníky, predmety, spôsob vyučovania. Rozdiel je v tom, že o všetkých aspektoch vzdelávania vrátane kurikula a hodnotenia žiakov rozhoduje vlastná samospráva. Typ nezávislého vzdelávacieho prostredia je podobný modelu individuálneho doučovania, kde si žiak určuje, v čom sa chce vzdelávať, preberá zodpovednosť za výber konkrétneho vzdelávacieho programu a hodnotí výsledok. Celostné vzdelávacie prostredie zahŕňa všetkých sedem základných prístupov vzdelávania formou vekovo zmiešanej komunity detí, kde si proces vzdelávania riadia samé.
Zdroj: (SITA, kh;gko)
Odporúčané články
Košičania sa dnes ráno zobudili do nečakane bieleho rána, najmä v okolí mestskej časti Šaca, kde napadol takzvaný priemyselný sneh. Tento úkaz sa vytvoril vplyvom inverzného počasia a vypúšťania teplej pary z miestneho podniku U. S. Steel.
Pri príležitosti 106. výročia vzniku Československej republiky sa v pondelok 28. októbra uskutočnilo v Košiciach slávnostné stretnutie pri sochách Tomáša Garrigue Masaryka a Milana Rastislava Štefánika, dvoch významných osobností, ktoré stáli pri zrode spoločného štátu Čechov a Slovákov.
Slovenské pamiatky a ikonické budovy v stredu 20. novembra nasvietia namodro. Pripoja sa tak k iniciatíve UNICEF pri príležitosti osláv Svetového dňa detí. Ako informuje Michal Biznár z UNICEF, cieľom iniciatívy, ku ktorej sa slovenské pamiatky a budovy pripoja po druhýkrát, je pripomenúť záväzok chrániť práva každého dieťaťa.