V knižnici ocenia mladých tvorcov
Knižnica pre mládež mesta Košice vyhlási vo štvrtok o 10.00 hod. v LitParku na Kukučínovej 2 výsledky 21. ročníka súťaže literárnych prác z poézie a prózy Literárne Košice Jána Štiavnického. Súťaž vyhlásili 3. marca 2016 pre žiakov 5. – 9. ročníka základných škôl a študentov 1. – 4. ročníka osemročných gymnázií.
Témami súťaže boli Časožrút a časožrútka, Denník starého bicykla a Píše sa rok 3000. „Tie oslovili celkovo 236 mladých autorov, ktorí do súťaže prispeli 246 prácami, 150 ich bolo v próze a 96 v poézii. Najviac zaujala téma Píše sa rok 3000, na ktorú bolo knižnici doručených 102 literárnych prác, 73 v próze.“, informovala riaditeľka Knižnice pre mládež mesta Košice Iveta Hurná
„Súťaž svojimi prácami obohatili nielen talentované deti z Košíc, Popradu, Dolného Kubína, Michaloviec či Bratislavy, ale podarilo sa nám osloviť aj školy s vyučovacím jazykom slovenským v zahraničí. Tento rok sa nám tiež zapojili deti zo Srbska a Maďarska,“ povedala Hurná.
Práce hodnotila odborná porota v zložení Markéta Andričíková, Marián Andričík, Ján Gavura a Peter Karpinský z košickej a prešovskej filozofickej fakulty, ktorá je zároveň garantom súťaže. „Tým najlepším prídu diplomy a knižné ceny osobne odovzdať Markéta Andričíková a Ján Gavura“, dodala Hurná. Všetky ocenené práce knižnica uverejní v bulletine Literárne Košice Jána Štiavnického.
(EKA, SUL)
Ilustračné foto: kmk
Odporúčané články
S prvými zmenami počasia prichádza aj prezúvanie letných pneumatík na zimné. Vodiči všetkých vozidiel sú povinní prejsť na používanie zimných pneumatík za presne stanovených podmienok. Za nedodržanie tohto predpisu hrozí motoristom mastná pokuta.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a.s. informuje cestujúcu verejnosť o mimoriadnej výluke električkovej dopravy na rýchlodráhe v úseku Pereš – Vstupný areál U.S.Steel z dôvodu nevyhnutného orezu stromov.
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.