Rada ÚVO zastavila konanie k preskúmaniu tendra na výstavbu R2 pri Košiciach
Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) pri tendri na výstavbu druhej časti úseku rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany zmenila prvostupňové rozhodnutie úradu. Preskúmanie postupu Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) zastavila. Vyplýva to z rozhodnutia odvolacieho orgánu zverejneného na portáli úradu.
ÚVO vlani v decembri pôvodne nariadil zrušiť tri roky trvajúci tender po vyše štyroch mesiacoch kontroly pred uzavretím zmluvy s vybraným zhotoviteľom. Diaľničiari sa proti tomu koncom minulého roka odvolali. Ide o zákazku financovanú z prostriedkov Európskej únie. Rozhodnutie rady úradu umožnilo nadobudnutie účelovej novely zákona o verejnom obstarávaní, ktorá povinnú kontrolu eurofondových zákaziek pred podpisom zmluvy nahradila kontrolou až po uzavretí zmluvy. Keďže odvolací orgán nerozhodol do účinnosti spomínanej novely, musel konanie zastaviť.
NDS tak už 17. marca podpísala zmluvu na výstavbu úseku R2 pri Košiciach so stavebnými spoločnosťami Eurovia SK a Eurovia CS, ktoré v tendri uspeli. Zhotoviteľovi začala plynúť tridsaťdňová lehota, počas ktorej si preberie stavenisko a môže začať s prípravnými prácami. Úsek bude dlhý 14,3 kilometra, jeho výstavba bude trvať približne tri roky a má stáť 132,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Podpredseda Rady ÚVO a úradu Jaroslav Lexa a členovia rady Peter Kubovič a Ivan Pudiš zároveň vydali odlišné stanovisko k rozhodnutiu odvolacieho orgánu úradu v uvedenom prípade. „Vyžadovanie akejkoľvek skúsenosti so zmluvnými podmienkami FIDIC v rámci podmienok účasti vo verejnom obstarávaní spôsobuje podľa nášho názoru diskriminačnosť podmienok účasti, a to i napriek tomu, že by v takýchto podmienkach účasti bola pripustená možnosť akceptovať ekvivalent s odkazom na akékoľvek iné zmluvné podmienky, či už medzinárodne akceptované, národne akceptované alebo akokoľvek inak teritoriálne akceptované,“ uviedli v stanovisku pripojenom k rozhodnutiu rady.
Zdroj: (SITA, be;su)
Odporúčané články
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Vodárenský systém Starina-Košice vstupuje vďaka najnovšej investícii v hodnote takmer 60 miliónov eur do rozhodujúcej etapy modernizácie. Úpravňa vody v Stakčíne, ktorá od roku 1984 drží chrbticu zásobovania veľkej časti východného Slovenska, prejde rozsiahlymi technologickými zásahmi. Dosiahne sa nielen dlhodobé zabezpečenie kvality dodávanej vody, ale zabezpečí sa aj istota dodávok tak, aby sa na vodu zo Stariny mohlo dlhodobo spoliehať ďalších približne štyridsať obcí v desiatich okresoch východného Slovenska.