Štát by mal lepšie informovať ľudí o predpokladanej výške ich budúcich dôchodkov
Vláda v najbližších rokoch prijme opatrenia na zlepšenie informovanosti občanov o predpokladanej výške ich budúcich dôchodkov z celého dôchodkového systému. Pôjde o tzv. oranžovú obálku. Sociálna poisťovňa plánuje v prvom kroku poskytovať klientom informácie týkajúce sa predpokladaného stavu a vývoja ich starobného dôchodku z priebežne financovaného dôchodkového systému.
Tento cieľ sa má naplniť do konca tohto roka cez projekt rozvoja individuálneho účtu poistenca. Uvádza sa to v Národnom programe reforiem Slovenska na rok 2022, ktorý ministerstvo financií predložilo do pripomienkového konania.
Nevyhnutným predpokladom na zabezpečenie takejto informovanosti je podľa rezortu financií aj náležitá dátová príprava, ktorá sa má riešiť projektom efektívneho manažmentu kmeňových údajov. „Pri ekonomicky aktívnych obyvateľoch, ktorým Sociálna poisťovňa ešte nepriznala dôchodok zo sociálneho poistenia, budú predmetné informačné potreby naplnené v súlade s harmonogramom rozvoja individuálneho účtu poistenca,” uvádza sa v programe reforiem. Prehľadné, zrozumiteľné a jednoducho dostupné informácie o očakávanom dôchodku podľa rezortu financií pomôžu osobám prijímať lepšie a informované rozhodnutia o svojom dôchodkovom zabezpečení.
Zdroj: (SITA, qq;su)
Odporúčané články
V pondelok 10. novembra 2025, krátko po 9:13 hod., prijalo operačné stredisko Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach oznámenie o požiari. “Išlo o požiar jednoduchej stavby na Podjavorinskej ulici, v mestskej časti Košice – Luník IX,” uvádza mjr. Ing. Jozef Bálint, hovorca Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach. Príčina vzniku požiaru je predmetom vyšetrovania. Mesto ponúklo núdzové bývanie, hovorí o výbuchu.
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.
Prinášame prehľad kontaktov a informácie o dostupnosti zariadení opatrovateľskej služby a zariadení pre seniorov, ktoré zriaďuje mesto, mestské časti a kraj. V prípade, ak senior potrebuje pomoc a čaká v poradovníku príliš dlho, existujú aj možnosti domácej opatrovateľskej služby či monitorovanie a signalizácia potreby pomoci.


