Magistrát vlani vybavil viac ako 115-tisíc požiadaviek Košičanov
Kanceláriu prvého kontaktu na košickom magistráte navštívilo vlani viac ako 115-tisíc ľudí. Ide o najvyšší počet vybavených stránok za ostatných osem rokov. Informovala o tom hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Tento druh kontaktu s občanmi nie je podľa jej slov jediný, ktorý samospráva obyvateľom ponúka. „Hlavným informačným kanálom mesta je webový portál www.kosice.sk. Práve jeho prostredníctvom sme Košičanom priniesli množstvo aktualít a užitočných informácií, neraz aj nad rámec zákona. Už v roku 2013 sme v Košiciach spustili systém zverejňovania zmlúv, objednávok a faktúr s jednoduchým vyhľadávaním a automatickým radením. Od 1. januára do 31. decembra 2017 bolo zverejnených až 9556 povinných dokumentov, z toho 1 482 objednávok, 5 367 faktúr a 2 707 zmlúv,“ priblížila Šnajdárová.
Občania minulý rok v 208 prípadoch elektronickým, poštovým alebo osobným podaním využili možnosť získať informácie prostredníctvom žiadostí v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám.
[ad][/ad]Až 80 elektronických služieb
Mesto Košice ponúka pre občanov celkovo 80 elektronicky poskytovaných služieb. Najvyužívanejšou je podľa Šnajdárovej zverejňovanie zmlúv. „Mesto eviduje 2 500 až 3 800 návštev mesačne, vo februári 2017 to bolo až 6 200 návštev. Značne využívané sú aj ďalšie služby vo zverejňovaní informácií – napríklad daňové nedoplatky alebo zoznamy zdaňovaných psov,“ povedala.
„Z transakčných služieb je najviac využívaná služba všeobecnej agendy Ústredného portálu verejnej správy, ktorú mesto Košice podporilo elektronizáciou a všetky podania sa tak automatizovane prenášajú do systému mesta na správu registratúry. V minulom roku bolo mestu elektronicky doručených 1 716 podaní. Najviac podaní, cca 74 percent, prijíma mesto zo súdov a od exekútorov. Okrem všeobecnej agendy je využívaný aj špecializovaný portál elektronických služieb www.esluzbykosice.sk, cez ktorý prichádzajú podania týkajúce sa daní a poplatkov, dopravy a komunikácii a pod. Počet elektronických podaní pritom neustále narastá,“ doplnila Šnajdárová.
Mestským častiam v Košiciach bolo v minulom roku doručených 1 510 elektronických podaní, pričom v roku 2016 to bolo iba 13 podaní. Vlani v letných mesiacoch mesto Košice spustilo ďalších 13 nových služieb. „Ide o služby z oblasti životného prostredia, dopravy a komunikácií, daní a poplatkov, školstva a pod. Tieto služby umožňujú občanom a podnikateľom získať informácie, komfortne vybaviť úradnú komunikáciu z pohodlia domova či kancelárie a flexibilnejšie komunikovať so samosprávou,“ dodala hovorkyňa.
(TASR, JH)
Odporúčané články
Zásah elektrinou a štvormetrový pád. Podľa zverejnených informácií pracoval muž na streche vagóna v Kysaku. Zasahovala záchranka aj vrtuľník.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.