Bez letákov v poštových schránkach sa dá ušetriť do 30 kilogramov papiera
Bez letákov v poštových schránkach sa dá ušetriť do 30 kilogramov papiera. Častokrát končia v koši alebo v zbere papiera bez toho, aby sme ich vôbec prečítali. Pre mnohých je to nevyžiadaná a obťažujúca pošta. Na výrobu jednej tony papiera sú potrebné tri až štyri tony dreva. Informuje o tom envirorezort na sociálnej sieti.
„Práve počas aprílovej výzvy bolo úlohou účastníkov vytvoriť si na schránku nálepku alebo odkaz poukazujúci na nepotrebnosť reklamných letákov a zároveň si vypočítať, koľko kilogramov papiera takto ročne ušetria,” spomína portál environmentálnej výchovy EWOBOX s tým, že tak poukazuje na potrebu osvety a uvedomenia si spotreby papiera.
Aktuálnym trendom v obalovom priemysle je nahrádzanie plastových obalov papierovými. Ich vlastnosti ako relatívne ľahká recyklácia a krátka doba rozkladu v prírode, sú zaujímavé aj z pohľadu odpadového hospodárstva. Portál dodáva, že je dôležité uvedomiť si, že papier pochádza z prírody, a teda vo svojom chemickom vzorci nesie uhlík. Práve oxidy uhlíka prispievajú ku globálnemu otepľovaniu a zmene klímy tým, že znásobujú skleníkový efekt. Pri ťažbe, spracovaní a spaľovaní dreva sa tento uhlík odoberá z jeho prírodného úložiska a späť do atmosféry. Prirodzený obeh uhlíka je ľudskou činnosťou narúšaný a následky sa prejavujú zmenou klímy.
Zdroj: (SITA, su;DSe;bfe)
Odporúčané články
Farnosť sv. Alžbety už čoskoro predstaví v Dóme sv. Alžbety nový oltárny celok, Oltár Poslednej večere. Ide o rekonštrukčnú prezentáciu zaniknutého Oltára Poslednej večere. Ako farnosť objasnila, spraví tak pri príležitosti vrcholiaceho jubilejného roka, na sviatok patrónky mesta sv. Alžbety Uhorskej a pri príležitosti životného jubilea košického arcibiskupa Bernarda Bobera.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Ako informoval Košický samosprávny kraj, práce sa podarilo ukončiť o mesiac skôr, ako sa pôvodne plánovalo. Rekonštrukcia mosta patrila medzi najväčšie tohtoročné investičné akcie košickej župy, celková hodnota stavby sa vyšplhala na takmer 1,9 milióna eur.

