Kollára mrzí, že sa koaličný spor o ruskej rope rieši cez médiá
Predsedu parlamentu a šéfa koaličného hnutia Sme rodina Borisa Kollára „veľmi mrzí“, že sa koaličný spor o embargu na dovoz ruskej ropy rieši cez médiá a nie za zatvorenými dverami. Ako dnes uviedol na tlačovej besede, „toto nebolo šťastné riešenie, čo sme urobili a doplatia na to naši ľudia, keď stúpne cena benzínu a nafty vysoko nad dve eurá“.
Kollár tým reagoval na vyhlásenie poslanca Györga Gyimesiho (OĽaNO), ktorý ešte minulý týždeň vyzval ministra hospodárstva Richarda Sulíka (SaS), aby odstúpil z funkcie. Dôvodom majú byť podľa Gyimesiho preukázateľné rozsiahle ekonomické škody spojené s posledným sankčným balíkom prijatým Európskou komisiou.
Kollár dnes povedal, že sa veľa robí pre Ukrajinu. Je tiež za to, aby sa jej pomáhalo, a prvý bol za to, aby sa na Slovensku prijali vojská NATO. Rovnako však „prvý v rade kričí“, aby sa ekonomicky nepoškodzovalo Slovensko. „Mali sme tvrdo trvať na troch rokoch,“ povedal Kollár v súvislosti s výnimkou na dovoz ruskej ropy. Ako dodal, bol by rád, keby o týchto veciach rozhodoval parlament a nie dvaja politici. Neskôr dodal, že hovoril o premiérovi Eduardovi Hegerovi (OĽaNO) a ministrovi hospodárstva Sulíkovi. Podľa šéfa parlamentu poslanec Gyimesi tento problém „veľmi silno rozvíril“ a určite bude o tom reč aj na koaličnej rade.
Zdroj: (SITA, mt;isu)
Odporúčané články
Pýtali sme sa Košičanov, ako si predstavujú svoju štedrovečernú večeru. Dali sme im na výber medzi rezňom a rybou. Väčšina sa prikláňala k rezňu a jeden manželský pár bude mať na stole dokonca hneď všetko, aj vyprážané rezne aj rybu, aby si každý prišiel na svoje. Ako je to u vás doma?
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.