Služby štátu budú v mobile, štartuje prvá časť projektu digitalizácie v novej podobe
Štát zavádza prvú fázu projektu na digitalizáciu svojich služieb Slovensko v mobile. Občania a podnikatelia by tak mali mať jednoduchší prístup k verejným službám v úplne novej podobe.
Ako v pondelok informovala ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Veronika Remišová (Za ľudí), aplikácia už funguje, pričom prvým krokom je prihlasovanie sa k elektronickým službám s overením identity cez Mobilné ID. Aplikácia umožní spojenie s viac ako štyristo portálmi a službami verejnej správy. Postupne budú v systéme pribúdať ďalšie funkcie.
Zámerom projektu Slovensko v mobile je podľa vicepremiérky sprístupniť ľuďom užitočné služby štátu a umožniť komunikáciu s úradmi bezpečne a jednoducho cez mobily. „Prvý mimoriadne dôležitý krok, ktorý práve teraz robíme, je overenie identity užívateľa. Mobilné ID sa stáva realitou a vďaka nemu máme odteraz možnosť prihlásiť sa cez mobilný telefón do služieb štátu,” uviedla Remišová s tým, že predchádzajúce vlády o zavedení tohto projektu dlhé roky len hovorili.
Ak majú byť elektronické služby pre občanov dostupné, podľa ministerky musia byť jednoduché a spoľahlivé. „Našim cieľom bolo, aby na prihlásenie sa do Slovensko.sk (ústredný portál verenej správy), ale aj do ďalších úradných portálov stačil iba mobil,” podotkla Remišová. V aplikácii zatiaľ budú kalendár udalostí, sťahovanie výpisov, žiadosť a pripomienka o konci platnosti emisnej a technickej kontroly vozidla. „Takisto si môžete vybaviť náhradné cestovné doklady, ak ich v zahraničí stratíte, čo je veľmi dôležité pred letnou dovolenkovou sezónou,” priblížila.
Postupne budú pridávať ďalšie možnosti, už počas leta budú tímy pracovať na proaktívnych notifikáciách v spolupráci so Sociálnou poisťovňou. Podnikateľom sa napríklad stávalo, že ich vylúčili z verejného obstarávania len preto, že mali symbolické nedoplatky voči štátu. Cez mobil bude možné zaplatiť napríklad miestne dane. „Pribudne zjednodušený podpis dokumentov, riešenie životných situácií. Pôjdeme krok za krokom. Budujeme úplne nový digitálny systém štátu v službách občana. Celé nové Slovensko IT, digitálny ekosystém pre jednoduché, bezpečné a prístupné služby štátu,” dodala Remišová. Prisľúbila lepšie a efektívnejšie služby občanom.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.
V Košickej ZOO sa tekvice, ktoré počas posledných dní zdobili areál, stali špeciálnym darom pre niektoré zvieratá, ktoré si tak mohli užiť netradičné halloweenské pochúťky. Po skončení výzdoby sa chovatelia rozhodli tieto dekorácie zmysluplne využiť a pripravili pre zvieratá pestré menu s tekvicovým nádychom.
Detská fakultná nemocnica (DFNKE) otvorila dvere prvej očnej ambulancie pre detských pacientov. Ambulancia sa bude venovať deťom s rôznymi ochoreniami zraku a očných štruktúr. Špecializovaná ambulancia zároveň ponúka komplexné diagnostické a liečebné služby, ktoré sú zamerané na široké spektrum očných ťažkostí.