Exriaditeľ BPMK sa kontrole domu nebráni
Obvinenie, ktoré pre jeho absurdnosť nestojí za to komentovať. Takto vníma V. Lehotzký poslanecký podnet na preverenie stavebných prác urobených na jeho rodinnom dome Bytovým podnikom mesta Košice (BPMK) v čase, keď bol jeho riaditeľom a konateľom.
Kontrolu rekonštrukcie nehnuteľnosti na ulici Pri nemocnici však neodmieta. “Pevne verím, že Útvar hlavného kontrolóra podanie objektívne preverí,” povedal.
Lehotzký do čela BPMK nastúpil v roku 2011 na začiatku prvého volebného obdobia Richarda Rašiho (Smer). Primátorovi ho odporučil košický krajský predseda Smeru Peter Žiga. Od roku 2012 je Lehotzký vedúcim služobného úradu na ministerstve životného prostredia, ktorému šéfuje Žiga.
Šesť mestských poslancov dnes podalo podnet do podateľne magistrátu pre hlavnú kontrolórku.
Okrem iného upozorňujú na to, že zamestnanci mestských podnikov majú zo zákona povinnosť zdržať sa konania, ktoré by mohlo viesť k uprednostneniu osobného záujmu pred verejným.
Lehotzký žiaden konflikt záujmov necíti. „Nie som podniku absolútne nič dlžný. Jeho služby okrem iného ako stavebnej spoločnosti si mohol objednať ktokoľvek a, samozrejme, musel za ne aj riadne zaplatiť,“ uviedol. Koľko platil on a za aký druh prác, to nepovedal.
Pre podozrenia, že „osoby s vedúcim postavením v BPMK zhodnocovali nehnuteľnosti v osobnom vlastníctve prostredníctvom zverených verejných zdrojov“, poslanci žiadajú hlavnú kontrolórku mesta, aby sa zamerala aj na nehnuteľnosti na Masarykovej ulici a Pasteurovom námestí.
Na prvej adrese má byt technický riaditeľ BPMK Martin Paška, ktorému zamestnanci podniku stavali terasu. Na druhej má trvalý pobyt vedúca právneho oddelenia Adriana Saxová.
Paška pred časom priznal „drobné práce“ a tvrdil, že všetko riadne objednal a zaplatil. Ani on údaje o konkrétnom rozsahu, druhu prác na stavbe a ich cene neposkytol.
Saxová denníku košice:dnes povedala, že má druhý hovor a zložila telefón. Potom sa jej už nedalo dovolať.
Foto: TASR
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.
Predvianočné obdobie v meste často pripomína nekonečný kolotoč nákupov. Ale stačí sa na chvíľu zastaviť a zistiť, že dôležité veci máme úplne inde než v regáloch obchodov. Hoci sú výklady plné lákavých ponúk, Košičania majú o ideálnom darčeku celkom inú predstavu. Ukazuje sa, že pre väčšinu z nás sú tie najvzácnejšie veci také, ktoré sa pod stromček do baliaceho papiera zabaliť nedajú.