Fico chce navrhnúť skrátenie pracovného týždňa na štyri dni, zamestnávatelia sa nemusia obávať strát
Podľa Fica by to malo pozitívny vplyv na produktivitu práce, cestovný ruch i kvalitu rodinného života.
Strana Smer-SD navrhne zakotviť v legislatíve možnosť skrátenia pracovného týždňa na štyri dni tam, kde to podmienky umožňujú. Malo by sa tak diať na báze dohody odborárov a zamestnávateľov. Podľa predsedu strany Smer-SD Roberta Fica by to v praxi znamenalo aj skrátenie celkovej dĺžky pracovného týždňa. Informoval o tom na tlačovej besede v Prešove.
Podľa Fica by návrh mal umožniť dohodu odborárov so zamestnávateľom na tom, aby sa celková dĺžka pracovného týždňa mohla rozdeliť nie na päť, ale na štyri dni. „Ak by boli ľudia ochotní odpracovať za tieto dni o hodinu viac, stále by to bolo za štyri dni menej ako je dnes päť pracovných dní,“ vysvetlil Fico.
Výkony by boli rovnaké
Ľudia podľa neho rozumejú, že to nie je možné všade. „Ak je niekde nepretržitá prevádzka, tak nemôžete skrátiť pracovný týždeň na štyri dni. Ale tam, kde to možné je, chceme navrhnúť, aby odborári mali možnosť sa so zamestnávateľmi dohodnúť,“ uviedol.
Dodal, že by to malo pozitívny vplyv na produktivitu práce, cestovný ruch, kvalitu rodinného života. Ľudia by si vo voľnom dni mohli vybaviť úradné veci, tí mladší by si mohli zvyšovať kvalifikáciu či rozbiehať vlastný biznis. Zamestnávatelia by sa podľa Fica nemali obávať strát na ich strane. „Produktivita za prvé štyri dni by zamestnávateľom zagarantovala, že tie výkony by boli rovnaké,“ uviedol.
Máme najviac nadčasov
Predseda opozičnej strany zároveň pripomenul, že Slovensko je krajina, kde ľudia absolvujú najviac nadčasov a má najvyšší podiel nočnej práce. „Patríme medzi tie štáty, kde ľudia pracujú najdlhšie v pracovnom týždni,“ upozornil Fico. Pandémia podľa neho ukázala, že sa osvedčila forma práce z domu. Ale sú aj krajiny, kde sa otvára práve téma skrátenia pracovného času.
„Slovensko, vzhľadom na primát, že sme najdlhší v nadčasoch, nočnej práci a celkového pracovného týždňa, by sa touto témou malo vážne zaoberať. Odbory túto tému otvárajú a naša iniciatíva nachádza aj medzi ľuďmi zaujímavú odozvu,“ zdôraznil predseda opozičnej strany.
Zdroj: Webnoviny.sk (bh)
Odporúčané články
Elektrifikácia jednokoľajného železničného úseku na Zemplíne Bánovce nad Ondavou – Humenné v dĺžke 33,5 kilometra vrátane rekonštrukcie jeho časti, pokračuje podľa plánu a bez väčších problémov. Ministerstvo dopravy SR to potvrdilo po stredajšom (10. 4.) kontrolnom dni na stavbe Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Cestujúci na východnom Slovensku by mali počítať s obmedzeniami v železničnej osobnej doprave medzi Prešovom a Kysakom aj medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) z dôvodov výlukových prác na infraštruktúre zabezpečila za dotknuté vlaky náhradnú autobusovú dopravu. Na úseku pri Košiciach nejdu ani rýchliky jazdiace z Košíc do Zvolena a opačne, čiastočne medzi Košicami a Novými Zámkami.
Ukrajinský Kyjev bude spájať s Košicami priama vlaková linka. Minister dopravy Jozef Ráž o tom informoval po dnešnom štvrtkovom (11. 4.) rokovaní slovenskej a ukrajinskej vlády v Michalovciach.