Správa štátnych hmotných rezerv pripravuje nový systém pomoci v krízových situáciách
Správa štátnych hmotných rezerv SR (SŠHR SR) pripravuje nový, efektívny systém pomoci v krízových situáciách. Ako úrad informuje v tlačovej správe, aktuálny stav zabezpečenia štátnych hmotných rezerv si vyžaduje podporu a modernizáciu na viacerých úrovniach v súlade so zásadami hospodárneho a účelného využívania verejných zdrojov a zásadami efektívnej správy vecí verejných.
„Pripravenosť Slovenska v národnom i medzinárodnom kontexte musí dosahovať úroveň medzinárodne uznávaných noriem. Pokiaľ máme zvýšiť efektívnosť našej činnosti, ale aj sa vedieť prispôsobiť meniacim sa geopolitickým a klimatickým faktorom, musíme pristúpiť k tvorbe a zavedeniu nových, moderných metód tvorby, správy a obmeny štátnych hmotných rezerv,“ uviedol predseda štátnych rezerv Ján Rudolf.
Súčasťou rozsiahlych zmien, ktoré úrad za posledné viac ako dva roky realizuje, je aj nový komunikačný informačný systém. Ten bude používať na komunikáciu s ministerstvami, orgánmi krízového riadenia a ochraňovateľmi štátnych hmotných rezerv.
Základom pre lepšiu prácu úradu je aj nový zákon o štátnych hmotných rezervách, ktorý je aktuálne v pripomienkovom konaní a ktorý má zjednodušiť procesy tvorby a hospodárenia so štátnymi hmotnými rezervami.
„Hlavnou víziou úradu je byť modernou, otvorenou, efektívnou, spoločensky zodpovednou štátnou inštitúciou s kvalifikovanými zamestnancami, ktorá spoľahlivo plní svoje poslanie v prospech občanov,“ uzatvoril Rudolf.
Zdroj: SITA qq, zol
Odporúčané články
Väčšina domácnosti odoberajúcich teplo a teplú vodu od veľkých výrobcov tepla sa nemusia obávať nedoplatkov. Ako uviedol Slovenský zväz výrobcov tepla (SZVT), z pohľadu vývoja počasia v roku 2023 sa spotrebitelia nemusia obávať zvýšených nákladov za teplo.
Cestujúci na východnom Slovensku by mali počítať s obmedzeniami v železničnej osobnej doprave medzi Prešovom a Kysakom aj medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) z dôvodov výlukových prác na infraštruktúre zabezpečila za dotknuté vlaky náhradnú autobusovú dopravu. Na úseku pri Košiciach nejdu ani rýchliky jazdiace z Košíc do Zvolena a opačne, čiastočne medzi Košicami a Novými Zámkami.
Elektrifikácia jednokoľajného železničného úseku na Zemplíne Bánovce nad Ondavou – Humenné v dĺžke 33,5 kilometra vrátane rekonštrukcie jeho časti, pokračuje podľa plánu a bez väčších problémov. Ministerstvo dopravy SR to potvrdilo po stredajšom (10. 4.) kontrolnom dni na stavbe Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).