Kraj si prenajíma techniku za 30 miliónov, potom ju chce odkúpiť
Správa ciest (SC) Košického samosprávneho kraja (KSK) uzavrela na jar minulého roka zmluvu o prenájme dopravných prostriedkov a mechanizmov s košickou spoločnosťou Tempus-Trans, s.r.o. Zmluva hovorí o prenájme techniky na obdobie osem rokov za takmer 30 miliónov eur.
![Kraj si prenajíma techniku za 30 miliónov, potom ju chce odkúpiť](https://kosicednes.sk/wp-content/uploads/2023/01/Dizajn-bez-nazvu-3.jpg)
Predseda KSK Rastislav Trnka v televíznej reportáži potvrdil, že župa má záujem po skončení doby prenájmu stroje odkúpiť.
Podľa hovorcu KSK Michala Hudáka SC KSK modernizuje svoj vozový park, ktorý sa stará o celoročnú, a teda letnú aj zimnú údržbu. “Správa ciest KSK sa stará o zjazdnosť vyše 2 200 kilometrov ciest. Patrí k tomu aj niekoľko horských priechodov. To si vyžaduje vozový park na určitej kvalitatívnej aj kvantitatívnej úrovni. Nakoľko sa vo vozovom parku SC KSK nachádzajú aj stroje staršie ako 50 rokov a na mnohé mechanizmy sa už ani nevyrábajú náhradné diely, bolo nevyhnutné tento vozový park aktualizovať. Vo veci prebehlo riadne verejné obstarávanie, v ktorom boli dodržané všetky postupy,” uviedol. Podľa niektorých názorov zmluva vyvolávala otázky, pre koho je vlastne výhodná, či pre župu, alebo jej dodávateľa.
“Verejné obstarávanie bolo vyhlásené vo februári 2022. Z dvoch do verejnej súťaže prihlásených subjektov bol za víťazný vyhlásený Tempus – Trans s.r.o., ktorý bol okrem splnenia všetkých stanovených podmienok vyhodnotený ako ekonomicky najvýhodnejší,” doplnil Hudák.
Na prelome augusta a septembra kúpil kraj od rovnakého dodávateľa ďalších osem bagrov za 2,2 milióna eur.
Časť prenajatej techniky bude hradená z vlastných zdrojov kraja a časť zakúpenej z prostriedkov Európskej investičnej banky.
„Ide o nákladné vozidlá 6×6 a 4×4 s príslušenstvom, ako napríklad sypacia nadstavba, radlica, vysprávková súprava, sklápacia nadstavba. Potom sú to valník s hydraulickou rukou, traktory s prídavnými zariadeniami, teleskopické nakladače, nosiče náradia, podvalníky, kráčajúci bager a kolesové rýpadlá,” spresnil ďalej Hudák s tým, že stroje sú určené na výkon činnosti spojených s letnou a zimnou údržbou ciest II., III. triedy a ciest I. triedy na základe objednávky od Slovenskej správy ciest (SSC).
Doposiaľ dostalo stredisko Spišská Nová Ves deväť kusov techniky, Rožňava a Moldava nad Bodvou po desať kusov, Trebišov 11 a Michalovce 15.
(RCh)
Odporúčané články
![Thumbnail](https://kosicednes.sk/wp-content/uploads/2024/07/SaboAndrassy.jpg)
Progresívne Slovensko stavilo na predsedu Najvyššieho kontrolného úradu. Po Ľubomírovi Anrássym aj oni začali strašiť privatizáciou vodární a katastrofickými scenármi. Po tom, čo jeho, aj ich minister Taraba ,,zrušil na dve doby“ a nemilosrdne usvedčil z úplnej nekompetentnosti, majú ,,z ostudy kabát“ ako hovoria bratia Česi.
![Thumbnail](https://kosicednes.sk/wp-content/uploads/2024/07/Kolaz-Simecka-Andrassy-Odor.jpg)
Počas krátkeho obdobia vlády Progresívneho Slovenska, keď na jej čele stál Ľudovít Ódor, prišiel predseda NKÚ so šokujúcimi vyhláseniami o hrozbe privatizácie vodárenských spoločností a ohrození zásobovania pitnou vodou. Sám sa prihlásil k tomu, že to bolo po porade s vtedajším predsedom vlády Ľudovítom Ódorom. Tým Ľudovítom Ódorom, ktorý bol potom lídrom kandidátky progresívcov do Európskeho parlamentu. V týchto dňoch zas vystúpili Progresívci na tlačovej konferencii s tým istým strašením – že Vodárenské spoločnosti skončia v súkromných rukách a že čo budeme robiť, ak začne nový majiteľ vydierať cenami vody. Žeby náhoda?
![Thumbnail](https://kosicednes.sk/wp-content/uploads/2024/07/Stefan-Harabin.jpg)
V posledných dňoch sme boli svedkami vyhlásení predsedu Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) Ľubomíra Andrassyho, ktorý verejnosti prízvukoval možnú privatizáciu Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti (VVS).