Kraj si prenajíma techniku za 30 miliónov, potom ju chce odkúpiť
Správa ciest (SC) Košického samosprávneho kraja (KSK) uzavrela na jar minulého roka zmluvu o prenájme dopravných prostriedkov a mechanizmov s košickou spoločnosťou Tempus-Trans, s.r.o. Zmluva hovorí o prenájme techniky na obdobie osem rokov za takmer 30 miliónov eur.

Predseda KSK Rastislav Trnka v televíznej reportáži potvrdil, že župa má záujem po skončení doby prenájmu stroje odkúpiť.
Podľa hovorcu KSK Michala Hudáka SC KSK modernizuje svoj vozový park, ktorý sa stará o celoročnú, a teda letnú aj zimnú údržbu. “Správa ciest KSK sa stará o zjazdnosť vyše 2 200 kilometrov ciest. Patrí k tomu aj niekoľko horských priechodov. To si vyžaduje vozový park na určitej kvalitatívnej aj kvantitatívnej úrovni. Nakoľko sa vo vozovom parku SC KSK nachádzajú aj stroje staršie ako 50 rokov a na mnohé mechanizmy sa už ani nevyrábajú náhradné diely, bolo nevyhnutné tento vozový park aktualizovať. Vo veci prebehlo riadne verejné obstarávanie, v ktorom boli dodržané všetky postupy,” uviedol. Podľa niektorých názorov zmluva vyvolávala otázky, pre koho je vlastne výhodná, či pre župu, alebo jej dodávateľa.
“Verejné obstarávanie bolo vyhlásené vo februári 2022. Z dvoch do verejnej súťaže prihlásených subjektov bol za víťazný vyhlásený Tempus – Trans s.r.o., ktorý bol okrem splnenia všetkých stanovených podmienok vyhodnotený ako ekonomicky najvýhodnejší,” doplnil Hudák.
Na prelome augusta a septembra kúpil kraj od rovnakého dodávateľa ďalších osem bagrov za 2,2 milióna eur.
Časť prenajatej techniky bude hradená z vlastných zdrojov kraja a časť zakúpenej z prostriedkov Európskej investičnej banky.
„Ide o nákladné vozidlá 6×6 a 4×4 s príslušenstvom, ako napríklad sypacia nadstavba, radlica, vysprávková súprava, sklápacia nadstavba. Potom sú to valník s hydraulickou rukou, traktory s prídavnými zariadeniami, teleskopické nakladače, nosiče náradia, podvalníky, kráčajúci bager a kolesové rýpadlá,” spresnil ďalej Hudák s tým, že stroje sú určené na výkon činnosti spojených s letnou a zimnou údržbou ciest II., III. triedy a ciest I. triedy na základe objednávky od Slovenskej správy ciest (SSC).
Doposiaľ dostalo stredisko Spišská Nová Ves deväť kusov techniky, Rožňava a Moldava nad Bodvou po desať kusov, Trebišov 11 a Michalovce 15.
(RCh)
Odporúčané články

Tak nám toho Trnku obžalovali. Nielen iba jeho, ale on je v exekutívnej, vysokej a z pohľadu ostatných aktérov jeho káuz v bonitnej situácii. Rozdeľuje veľmi slušnú kopu našich peňazí. Tak si dovolím zamyslenie práve o ňom. Ale v skutočnosti nie o ňom som chcel písať. O županovi sa už napísalo dosť. Na ľudí okolo Rasťa Trnku sa zabudlo a to je možno aj škoda. Tak ju poďme napraviť.

Východoslovenské vodárne (VVS) získali 130 miliónov eur od SLSP. Je to skvelá správa, ktorá by si ale zaslúžila ľahko zabudnuteľný krátky článok v médiách, oslavnú ódu na pôde VVS a to je asi všetko. Určite to nie je správa hodná komentára, nebyť niektorých okolností. Prečo je to skvelá správa hodná komentára?

Ešte ani poriadne neobschol atrament na pečiatke pod obžalobou Rasťa Trnku za tatrovky a teplomery a už sa nám tu objavujú úvahy o tom, že by taký Laco Lörinc mohol kandidovať v ďalších voľbách za župana. Veď je to len o šteblík vyššie, teraz je predsa vicežupan. Stačí trochu poskočiť a je tam. Alebo aj nie. Poďme si povedať prečo sa to nestane. Laco Lörinc nebude kandidovať na post predsedu KSK. Bodka.