Kraj si prenajíma techniku za 30 miliónov, potom ju chce odkúpiť
Správa ciest (SC) Košického samosprávneho kraja (KSK) uzavrela na jar minulého roka zmluvu o prenájme dopravných prostriedkov a mechanizmov s košickou spoločnosťou Tempus-Trans, s.r.o. Zmluva hovorí o prenájme techniky na obdobie osem rokov za takmer 30 miliónov eur.
Predseda KSK Rastislav Trnka v televíznej reportáži potvrdil, že župa má záujem po skončení doby prenájmu stroje odkúpiť.
Podľa hovorcu KSK Michala Hudáka SC KSK modernizuje svoj vozový park, ktorý sa stará o celoročnú, a teda letnú aj zimnú údržbu. “Správa ciest KSK sa stará o zjazdnosť vyše 2 200 kilometrov ciest. Patrí k tomu aj niekoľko horských priechodov. To si vyžaduje vozový park na určitej kvalitatívnej aj kvantitatívnej úrovni. Nakoľko sa vo vozovom parku SC KSK nachádzajú aj stroje staršie ako 50 rokov a na mnohé mechanizmy sa už ani nevyrábajú náhradné diely, bolo nevyhnutné tento vozový park aktualizovať. Vo veci prebehlo riadne verejné obstarávanie, v ktorom boli dodržané všetky postupy,” uviedol. Podľa niektorých názorov zmluva vyvolávala otázky, pre koho je vlastne výhodná, či pre župu, alebo jej dodávateľa.
“Verejné obstarávanie bolo vyhlásené vo februári 2022. Z dvoch do verejnej súťaže prihlásených subjektov bol za víťazný vyhlásený Tempus – Trans s.r.o., ktorý bol okrem splnenia všetkých stanovených podmienok vyhodnotený ako ekonomicky najvýhodnejší,” doplnil Hudák.
Na prelome augusta a septembra kúpil kraj od rovnakého dodávateľa ďalších osem bagrov za 2,2 milióna eur.
Časť prenajatej techniky bude hradená z vlastných zdrojov kraja a časť zakúpenej z prostriedkov Európskej investičnej banky.
„Ide o nákladné vozidlá 6×6 a 4×4 s príslušenstvom, ako napríklad sypacia nadstavba, radlica, vysprávková súprava, sklápacia nadstavba. Potom sú to valník s hydraulickou rukou, traktory s prídavnými zariadeniami, teleskopické nakladače, nosiče náradia, podvalníky, kráčajúci bager a kolesové rýpadlá,” spresnil ďalej Hudák s tým, že stroje sú určené na výkon činnosti spojených s letnou a zimnou údržbou ciest II., III. triedy a ciest I. triedy na základe objednávky od Slovenskej správy ciest (SSC).
Doposiaľ dostalo stredisko Spišská Nová Ves deväť kusov techniky, Rožňava a Moldava nad Bodvou po desať kusov, Trebišov 11 a Michalovce 15.
(RCh)
Odporúčané články
Po druhom kole je jasné, že nasledujúcich päť rokov bude prezidentom Slovenskej republiky doterajší predseda strany Hlas – sociálna demokracia. Stane sa tak v poradí šiestou osobou, ktorá bude od vzniku samostatnej Slovenskej republiky tento mandát vykonávať. Cesta k víťazstvu bola značne kľukatá, keďže väčšina predpovedí pasovala do pozície tesného víťaza druhého kola prezidentských volieb Pellegriniho protikandidáta Ivana Korčoka. Čomu tak môžeme pripísať značný rozdiel v konečnom výsledku spoločne s výrazným úspechom víťaza vo východnej časti Slovenska?
Najväčšou celospoločenskou témou týchto dní je otázka voľby prezidenta Slovenskej republiky. Voliči budú sledovať kampaň dvoch finalistov prezidentského súboja až do 3. apríla 2024, kedy sa minútu pred polnocou začne volebné moratórium.
Blížiace sa druhé kolo volieb prezidenta Slovenskej republiky vzbudzuje vo verejnosti viaceré otázky. Je pochopiteľné, že sú občania v napätí, keďže od výsledku volieb závisí viacero budúcich skutočností. Akú politiku bude budúci prezident presadzovať a ako bude vyzerať spolupráca s vládou? Je možné, že napätie z výsledku medzi občanmi síce vymizne, ale vytvorí sa nové napätie vo vzťahu medzi vládou a prezidentom?