Kraj si prenajíma techniku za 30 miliónov, potom ju chce odkúpiť
Správa ciest (SC) Košického samosprávneho kraja (KSK) uzavrela na jar minulého roka zmluvu o prenájme dopravných prostriedkov a mechanizmov s košickou spoločnosťou Tempus-Trans, s.r.o. Zmluva hovorí o prenájme techniky na obdobie osem rokov za takmer 30 miliónov eur.
Predseda KSK Rastislav Trnka v televíznej reportáži potvrdil, že župa má záujem po skončení doby prenájmu stroje odkúpiť.
Podľa hovorcu KSK Michala Hudáka SC KSK modernizuje svoj vozový park, ktorý sa stará o celoročnú, a teda letnú aj zimnú údržbu. “Správa ciest KSK sa stará o zjazdnosť vyše 2 200 kilometrov ciest. Patrí k tomu aj niekoľko horských priechodov. To si vyžaduje vozový park na určitej kvalitatívnej aj kvantitatívnej úrovni. Nakoľko sa vo vozovom parku SC KSK nachádzajú aj stroje staršie ako 50 rokov a na mnohé mechanizmy sa už ani nevyrábajú náhradné diely, bolo nevyhnutné tento vozový park aktualizovať. Vo veci prebehlo riadne verejné obstarávanie, v ktorom boli dodržané všetky postupy,” uviedol. Podľa niektorých názorov zmluva vyvolávala otázky, pre koho je vlastne výhodná, či pre župu, alebo jej dodávateľa.
“Verejné obstarávanie bolo vyhlásené vo februári 2022. Z dvoch do verejnej súťaže prihlásených subjektov bol za víťazný vyhlásený Tempus – Trans s.r.o., ktorý bol okrem splnenia všetkých stanovených podmienok vyhodnotený ako ekonomicky najvýhodnejší,” doplnil Hudák.
Na prelome augusta a septembra kúpil kraj od rovnakého dodávateľa ďalších osem bagrov za 2,2 milióna eur.
Časť prenajatej techniky bude hradená z vlastných zdrojov kraja a časť zakúpenej z prostriedkov Európskej investičnej banky.
„Ide o nákladné vozidlá 6×6 a 4×4 s príslušenstvom, ako napríklad sypacia nadstavba, radlica, vysprávková súprava, sklápacia nadstavba. Potom sú to valník s hydraulickou rukou, traktory s prídavnými zariadeniami, teleskopické nakladače, nosiče náradia, podvalníky, kráčajúci bager a kolesové rýpadlá,” spresnil ďalej Hudák s tým, že stroje sú určené na výkon činnosti spojených s letnou a zimnou údržbou ciest II., III. triedy a ciest I. triedy na základe objednávky od Slovenskej správy ciest (SSC).
Doposiaľ dostalo stredisko Spišská Nová Ves deväť kusov techniky, Rožňava a Moldava nad Bodvou po desať kusov, Trebišov 11 a Michalovce 15.
(RCh)