Vzdušné zámky Trnku narážajú na krutú realitu
Slogan o tom, že nikto ti nemôže dať to, čo ti ja môžem sľúbiť, dostáva reálne kontúry. Košický župan Rastislav Trnka totiž obhájil svoju pozíciu najmä vďaka nim a vďaka tomu, že za hranicami okresu Košice-mesto ho príliš nepoznajú.
Samosprávny kraj je totiž od života bežného občana vzdialený najviac zo všetkých samosprávnych inštitúcií a bežný prieskum u voličov by zrejme odhalil to, že väčšina ani nevie, na čo je tento úrad dobrý a v čom môže byť užitočný. Takto sa môže stať, že najúspešnejší kandidát je ten, čo má najväčšie oči a pritom netuší, kde na svoje nereálne plány nájde finančné krytie.
Kúpele či akvapark?
Kúpele, akvapark, vykurovanie termálnym prameňom či biznis centrum tam, kde sa absolútne nehodí. To všetko sú (alebo boli) lákadlá Trnku pre voličov. Informácie o doprave, údržbe a oprave ciest, lobbing na ministerstve dopravy v prospech svojich obyvateľov, to akosi v predvolebných sľuboch zaniklo.
Pravda, nejde tu o nákup nových áut pre úrad, ani o nové teplomery. Ale aj to málo, čo by mohlo byť splnené, sa stráca. No. Máme predvianočné mestečko pred úradom Košického samosprávneho kraja, dokončili sa niektoré kultúrne aktivity a aj niektoré cesty. Ale to dnes nestačí.
5 rokov vo funkcii
Samosprávy čaká ťažké obdobie. Vláda SR im to komplikuje, ako sa len dá, ale to voličov naozaj zaujímať nemusí. Oni dali hlas tomu, kto má naplniť ich predstavy a svoju úlohu. Ľudia nechcú počuť, prečo sa to nedá, ale to, ako to urobím, aby sa to dalo. Prichádza čas na krízový manažment. Mnohí dnešnému županovi v minulosti vyčítali, že nie je dobrým manažérom, ani politikom.
Je najvyšší čas na to, aby predstavil reálny plán riadenia kraja a aby tieto kritické hlasy umlčal. Jeho čas môže prísť. Ak sa naučí riadiť a najmä komunikovať.
Je krátko po voľbách a Trnka je v pozícii už piaty rok.
RCh