Mamičky s kočíkmi do Bieleho domu aj cez garáž
Do redakčného mailu prišla rozhorčená sťažnosť našej čitateľky Lenky Mazákovej. Navštívila v stredu minulý týždeň Magistrát mesta Košice. Plánovala využiť predĺžené úradné hodiny do 18. hodiny. Zhruba hodinu pred koncom pracovného času sa do budovy snažila dostať s kočiarom. Zbytočne.
Mala v úmysle využiť aj plošinu pri bočnom vchode, ktorý je určený pre invalidov a matky s kočiarmi. „Napriek tomu, že som zvonila, nikto nám neprišiel otvoriť,“ sťažuje sa čitateľka.
Z úradu vyšla o chvíľu pracovníčka Magistrátu a našej čitateľke oznámila, že pani, ktorá tento vchod obsluhuje, už odišla domov. „Rozhodla som sa teda využiť podzemnú garáž, kde je výťah. Na to mi pracovníčka oznámila, že ani touto cestou sa do budovy nedostaneme,“ objasňuje peripetie s prístupom do „Bieleho domu“ naša čitateľka.
Mylná informácia
Na náš podnet zareagoval na sťažnosť vedúci referátu komunikácie Magistrátu mesta Košice Jozef Marko. „Pracovná doba obsluhy plošiny pre imobilných sa v bežný pracovný deň končí o 15:30 hodine a v stredu o 16:30 hodine. Po tomto čase je prístup pre imobilných spoluobčanov k osobnému výťahu umožnený cez garážový dvor,“ znie reakcia zástupcu mesta.
Magistrát sa rozhodol podobné situácie riešiť – k zvončeku na privolanie obsluhy umiestni oznam o možnosti vstupu imobilných občanov v určenom čase cez garážový dvor.
Ochotný pracovník
V pondelok sme si situáciu priamo na Magistráte overili osobne. Po zazvonení na zvonček sme čakali zhruba päť minút. Nikto nevyšiel. Skúsili sme sa dostať do budovy cez garážový dvor. Na vrátnici nás pracovník ochotne odprevadil až k výťahom. Pri opätovnej kontrole zvončeka sme zistili, že je nefunkčný. Sľúbená tabuľka o možnosti použitia výťahu zatiaľ chýbala.
Na Hlavnej pošte stačí zatelefonovať
Čitateľka Lenka Mazáková má podobnú negatívnu skúsenosť aj s prístupom do budovy Slovenskej pošty na Poštovej ulici: „Na Hlavnú poštu sa nedá dostať bezbariérovo vôbec, to som si zisťovala u vedúceho. Vraj mám požiadať vrátnika. Keď som to raz urobila, čakala som 10 minút a vôbec sa neobjavil.“
O stanovisko sme požiadali hovorkyňu Slovenskej pošty. „V prípade Pošty Košice 1, hoci je v prenajatých priestoroch, sme navrhli a realizačne pripravili riešenie bezbariérového vstupu, ktoré však mesto Košice neodsúhlasilo,“ vysvetľuje Alexandra Cimermanová. Klientom odkázaným na bezbariérový prístup vyšli v ústrety informačnou tabuľou s telefónnymi číslami pred vchodom. „Stačí, ak klient, ktorý potrebuje pomoc, na toto číslo zavolá a zamestnanec pošty ho príde ochotne na miesto obslúžiť.“
Aj situáciu na Hlavnej pošte sme si boli osobne overiť. Na tabuľke pri vchode sú uvedené dve telefónne čísla. Po vytočení druhého sa nám ozvala pracovníčka, ktorá bola ochotná okamžite vyjsť pred budovu a obslúžiť nás. Pri imobilných klientoch to robia automaticky. V prípade, že sa na nich obrátia mamičky s kočiarom, postupujú rovnako.
Foto: Veronika Janušková