Nabudúce sa to nestane
Piatkové poludnie, čas obeda. So synom sme dostali chuť na niečo exotické, a tak sme sa vybrali do indickej reštaurácie. Vošli sme do pasáže hneď vedľa „Mladosti“ v susedstve hotela Hilton. Niekoľko stolov priamo vo dvore už bolo obsadených. Sadli sme si dovnútra. Skromný interiér, na stenách veľké fotografie inšpirované indickou gastronómiou a vône, ktoré dali tušiť, že uspokoja naše chute. Ponuka bohatá, indické názvy jedál tak trochu rébus, ale pozorná obsluha nás starostlivo informovala o tom, čo nás na tanieri bude čakať.
Asi po desiatich minútach sme dostali výborné jedlo, ktoré pripravovali praví Indovia v dokorán otvorenej kuchyni. Neprekážalo nám, že im vidíme až do hrncov, zážitok z jedla to nedovolil…
Najedli sme sa, niečo sme si nechali zabaliť, lebo sme to nevládali zjesť a išli sme zaplatiť. V tejto reštaurácii nekasírujú čašníci pri stole, ale majiteľ reštaurácie priamo pri pokladni. „Prosím, počkajte chvíľu,“ oslovil nás súvislou angličtinou, „chcem sa vám ospravedlniť, že ste dlhšie čakali. Viete, prišli ste v čase, keď mám veľa stálych zákazníkov, ospravedlňujem sa, nabudúce sa to nestane. Rád vás tu opäť uvidím.“
Nabudúce sa to nestane?! Neverili sme vlastným ušiam. Na Slovensku, v Košiciach, sa s nami v reštaurácii lúči majiteľ slovami, ktoré v súčasnosti počuť len vo výnimočných situáciách aj v bežnej komunikácii…
Ťažko povedať, prečo tento človek prišiel na Slovensko alebo prečo sa rozhodol podnikať na košickej Hlavnej. Priniesol však časť svojej kultúry do malého mesta na východnom Slovensku. Časť skutočnej kultúry. Nabudúce sa určite nestane, že jeho milý indický fast food obídem.
Malka Sýkorová
Foto: shutterstock