Linky pomoci IPčko zaznamenali v súvislosti s koncom roka výrazný nárast kontaktov
Linky pomoci občianského združenia IPčko – internetovej poradne pre mladých zaznamenali v súvislosti s koncom roka výrazný nárast kontaktov. Riaditeľ IPčko a psychológ Marek Madro zhodnotil, že aj keď je to prirodzené, dopyt po pomoci je však trochu iný ako v predchádzajúcich rokoch. Z tohto dôvodu vytvorilo združenie pomôcku vo forme inforgrafiky s radami nielen pre deti a mládež ale aj pre rodičov a učiteľov.
Dôvodom podľa psychológa je, že časť školského roka bola odučená v dištančnej forme vyučovania a poznamenali ho vlny pandémie, strach o seba a blízkych ľudí aj napätá spoločenská klíma. Dodal, že najviac takýchto kontaktov evidujú od končiacich ročníkov, ktoré prinášajú ako dôvody svojich obáv aj vplyv konfliktu na Ukrajine. „Nejde len o to, že sa obávajú o známky na vysvedčení a reakcie rodičov, mnohí popisujú ‚strach z voľna‘ bez režimu, úzkosť, neprimerané očakávania na aktivity v lete a podobne,“ objasnil Madro.
IPčko vo svojich infografikách žiakom radí zaznačiť si do kalendára všetky potrebné dátumy, aby mali prehľad a vedeli, čo ich čaká. Tiež by si mohli vytvoriť denný a týždenný zoznam toho, čo je potrebné urobiť v škole a doma. Zároveň by mali byť v kontakte s ľuďmi, ktorých majú radi a každý deň by si mali dopriať niečo, čo majú radi a pri čom si môžu oddýchnuť.
Zdroj: (SITA, kh;adz)
Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.

