Neriadený nákladný vlak prešiel z Košíc až do Maďarska
V pondelok (10. 1.) v neskorých hodinách sa na železničnej trati odohrala kuriozita. Nákladný vlak sa na slovenskej strane nepodarilo zastaviť. Rozbehnutý vlak napokon zastavil až po 25 kilometroch v Maďarsku medzi stanicami Hidasnémeti a Zsujta. Informoval o tom web Aktuality.sk.
V pondelok vo večerných hodinách sa na železničnej stanici Košice-Barca uvoľnil nákladný vlak spolu s rušňom a 22 vagónmi. Po nepodarenom pokuse o jeho zastavenie súprava prešla až za hranice Slovenska k našim maďarským susedom. Situáciu skomplikoval aj fakt, že vlak pri vstupe na maďarské územie “prerezal” výhybku na stanici Hidasnémeti, a následne pokračoval smerom k stanici Abaújszánto. Vlak sa napokon zastavil až po 25 kilometroch medzi stanicami Hidasnémeti a Zsujta, ktoré sú súčasťou maďarskej železničnej siete MÁV.
Maďarský novinový portál 444.hu informoval, že incident nezanechal žiadne vážne následky na majetku a nikto sa pri tom nezranil. Maďarská správa železníc po pohotovom vyriešení situácie uzatvorila hraničný priechod Hidasnémeti a medzi stanicami Hidasnémeti a Abaújszántó nebola možná premávka vlakov. Dôvodom je pokračujúce vyšetrovanie udalosti.
Zdroj: (Aktuality.sk/TASR)
Odporúčané články
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.


