Budovanie a propagácia lokálnej značky
V rámci Cezhraničného akčného plánu zamestnanosti pre mikroregión Cserehát sa začala realizácia posledného z jeho siedmich projektov, s názvom Budovanie a propagácia lokálnej značky.
V rámci akčného plánu, zameraného na zvýšenie zamestnanosti a podporu lokálnej produkcie, už bola podporená vďaka Programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Maďarsko výstavba piatich trhovísk, štyroch výrobných závodov na spracovanie miestnych poľnohospodárskych výrobkov, obnova dvoch vzdelávacích centier, školiace programy pre dlhodobo nezamestnaných a v realizácii projektov sa pokračuje aj naďalej. Vzhľadom na to, že mikroregión Cserehát je vidiecka oblasť, v ktorej dominantnú úlohu zohráva poľnohospodárstvo, ale má problém s nízkou konkurencieschopnosťou miestnych výrobcov, nedostatočným marketingom lokálnych výrobkov a problémami pri organizovaní predaja, cieľom projektu Budovanie a propagácia lokálnej značky je posilniť stabilitu poľnohospodárskej ekonomiky prostredníctvom posilnenia miestnej agroprodukcie a konkurencieschopnosti miestnych výrobcov, ale aj propagácia výsledkov ostatných projektov akčného plánu.
Tieto ciele budú dosiahnuté spoluprácou dvoch partnerov projektu. Ekonomická univerzita v Bratislave z príspevku 87 383,19 eur z Európskeho fondu regionálneho rozvoja vytvorí lokálnu agro štúdiu, na základe ktorej vytvorí webovú platformu, ktorá bude obsahovať údaje o lokálnych producentoch z oblasti Cserehát, ale aj zo širšieho okolia – z Košického kraja a Borsod-Abaúj-Zemplén župy. Platforma bude určená na použitie tak pre lokálnych producentov, ako aj pre nakupujúcich v záujme ich ľahšieho prepojenia a vznikania nových obchodných vzťahov. Okrem toho Ekonomická univerzita v Bratislave vytvorí aj regionálnu značku pre lokálne produkty z oblasti Cserehát, ktorá bude zaručovať lokálny pôvod týchto produktov a ich kvalitu. Jövő Útja Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, ako vedúci partner projektu, z príspevku 44 394,65 eur z Európskeho fondu regionálneho rozvoja zorganizuje agro festivaly na všetkých piatich novopostavených trhoviskách, postavených v rámci akčného plánu. Tieto podujatia pomôžu zviditeľniť a dostať do povedomia občanov novopostavené trhoviská, čím sa podporí predaj lokálnych produktov. Prostredníctvom organizácie spoločných agro festivalov sa podporí výroba a zlepší informovanosť o produktoch medzi obyvateľmi mikroregiónu Cserehát ako aj širokej verejnosti. Na záver projektu zrealizuje Jövő Útja Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság regionálne EXPO, kde budú okrem farmárskych trhov a lokálnych producentov predstavené aj výsledky lokálnej agro štúdie, webová platforma a novozaložená regionálna značka lokálnych produktov. Na základe aktívnej propagácie a organizácie regionálnej EXPO plánujeme zviditeľniť výsledky projektu pre MSP a samostatne zárobkovo činné osoby v poľnohospodárskej výrobe, s cieľom ich pripojenia k vytvorenej cezhraničnej sieti a získanie všetkých výhod s ňou spojených.
Vďaka projektu budú občania a podniky profitovať z vyššej dostupnosti, dôvery a kvality miestnych výrobkov.
Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov Európskej Únie z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
(Reklamná správa)
Odporúčané články
Zvýšenie cien vodného a stočného o 25-30% navrhuje predseda Najvyššieho kontrolného úradu Ľubomír Andrassy. Neplnenie záväzkov zo strany štátu a súčasný spôsob regulácie považuje za najväčšie prekážky rozvoja vodárenstva. Odborníci mu v týchto bodoch dávajú za pravdu.
Chcete svoju partnerku potešiť krásnym šperkom a záleží vám na tom, aby bol osobný a s hlbšou symbolikou? Skúste sa inšpirovať drahokamami podľa znamenia zverokruhu. Existuje dlhá tradícia, podľa ktorej sa ku každému znameniu hodia určité typy kameňov, ktoré v sebe nesú špecifickú energiu a význam.
Financovanie vodárenských spoločností a veľkých infraštruktúrnych projektov prostredníctvom dlhopisov je vo svete absolútne štandardné. Rovnako investovanie spoločností podnikajúcich v sieťových odvetviach do tzv. neregulovaných oblastí, zameraných na inovácie a rozvoj technológií. Zhodli sa na tom domáci i zahraniční odborníci na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve. Ani v zahraničí sa však vodárenstvo nevyhne politizácii.