Budovanie a propagácia lokálnej značky
V rámci Cezhraničného akčného plánu zamestnanosti pre mikroregión Cserehát sa začala realizácia posledného z jeho siedmich projektov, s názvom Budovanie a propagácia lokálnej značky.
V rámci akčného plánu, zameraného na zvýšenie zamestnanosti a podporu lokálnej produkcie, už bola podporená vďaka Programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Maďarsko výstavba piatich trhovísk, štyroch výrobných závodov na spracovanie miestnych poľnohospodárskych výrobkov, obnova dvoch vzdelávacích centier, školiace programy pre dlhodobo nezamestnaných a v realizácii projektov sa pokračuje aj naďalej. Vzhľadom na to, že mikroregión Cserehát je vidiecka oblasť, v ktorej dominantnú úlohu zohráva poľnohospodárstvo, ale má problém s nízkou konkurencieschopnosťou miestnych výrobcov, nedostatočným marketingom lokálnych výrobkov a problémami pri organizovaní predaja, cieľom projektu Budovanie a propagácia lokálnej značky je posilniť stabilitu poľnohospodárskej ekonomiky prostredníctvom posilnenia miestnej agroprodukcie a konkurencieschopnosti miestnych výrobcov, ale aj propagácia výsledkov ostatných projektov akčného plánu.
Tieto ciele budú dosiahnuté spoluprácou dvoch partnerov projektu. Ekonomická univerzita v Bratislave z príspevku 87 383,19 eur z Európskeho fondu regionálneho rozvoja vytvorí lokálnu agro štúdiu, na základe ktorej vytvorí webovú platformu, ktorá bude obsahovať údaje o lokálnych producentoch z oblasti Cserehát, ale aj zo širšieho okolia – z Košického kraja a Borsod-Abaúj-Zemplén župy. Platforma bude určená na použitie tak pre lokálnych producentov, ako aj pre nakupujúcich v záujme ich ľahšieho prepojenia a vznikania nových obchodných vzťahov. Okrem toho Ekonomická univerzita v Bratislave vytvorí aj regionálnu značku pre lokálne produkty z oblasti Cserehát, ktorá bude zaručovať lokálny pôvod týchto produktov a ich kvalitu. Jövő Útja Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, ako vedúci partner projektu, z príspevku 44 394,65 eur z Európskeho fondu regionálneho rozvoja zorganizuje agro festivaly na všetkých piatich novopostavených trhoviskách, postavených v rámci akčného plánu. Tieto podujatia pomôžu zviditeľniť a dostať do povedomia občanov novopostavené trhoviská, čím sa podporí predaj lokálnych produktov. Prostredníctvom organizácie spoločných agro festivalov sa podporí výroba a zlepší informovanosť o produktoch medzi obyvateľmi mikroregiónu Cserehát ako aj širokej verejnosti. Na záver projektu zrealizuje Jövő Útja Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság regionálne EXPO, kde budú okrem farmárskych trhov a lokálnych producentov predstavené aj výsledky lokálnej agro štúdie, webová platforma a novozaložená regionálna značka lokálnych produktov. Na základe aktívnej propagácie a organizácie regionálnej EXPO plánujeme zviditeľniť výsledky projektu pre MSP a samostatne zárobkovo činné osoby v poľnohospodárskej výrobe, s cieľom ich pripojenia k vytvorenej cezhraničnej sieti a získanie všetkých výhod s ňou spojených.
Vďaka projektu budú občania a podniky profitovať z vyššej dostupnosti, dôvery a kvality miestnych výrobkov.
Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov Európskej Únie z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
(Reklamná správa)
Odporúčané články
Hľadáte ideálne miesto na rodinnú dovolenku, kde si vaše deti užijú zábavu a vy si zároveň oddýchnete? Slovensko ponúka množstvo rodinne orientovaných hotelov, ktoré ponúkajú pestrý program a kvalitné služby pre deti všetkých vekových kategórií.
Nájsť vhodných zamestnancov je v mnohých prípadoch pre firmy skutočne ťažké. A týka sa to aj pracovných pozícií, ktoré sú atraktívne ohodnotené. Častým problémom totiž je nedostatok uchádzačov o prácu s potrebnými znalosťami a odbornosťou.
Viete, kde sa stáva najväčšie množstvo úrazov? Možno vás to prekvapí, ale z tohto hľadiska sú najrizikovejším prostredím naše vlastné domácnosti. A platí to pre všetky vekové kategórie vrátane seniorov, ktorí sú spolu s deťmi do 5 rokov najčastejšími obeťami domácich úrazov. Ako by sa teda mali seniori doma chrániť?