Budovanie a propagácia lokálnej značky
V rámci Cezhraničného akčného plánu zamestnanosti pre mikroregión Cserehát sa začala realizácia posledného z jeho siedmich projektov, s názvom Budovanie a propagácia lokálnej značky.
V rámci akčného plánu, zameraného na zvýšenie zamestnanosti a podporu lokálnej produkcie, už bola podporená vďaka Programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Maďarsko výstavba piatich trhovísk, štyroch výrobných závodov na spracovanie miestnych poľnohospodárskych výrobkov, obnova dvoch vzdelávacích centier, školiace programy pre dlhodobo nezamestnaných a v realizácii projektov sa pokračuje aj naďalej. Vzhľadom na to, že mikroregión Cserehát je vidiecka oblasť, v ktorej dominantnú úlohu zohráva poľnohospodárstvo, ale má problém s nízkou konkurencieschopnosťou miestnych výrobcov, nedostatočným marketingom lokálnych výrobkov a problémami pri organizovaní predaja, cieľom projektu Budovanie a propagácia lokálnej značky je posilniť stabilitu poľnohospodárskej ekonomiky prostredníctvom posilnenia miestnej agroprodukcie a konkurencieschopnosti miestnych výrobcov, ale aj propagácia výsledkov ostatných projektov akčného plánu.
Tieto ciele budú dosiahnuté spoluprácou dvoch partnerov projektu. Ekonomická univerzita v Bratislave z príspevku 87 383,19 eur z Európskeho fondu regionálneho rozvoja vytvorí lokálnu agro štúdiu, na základe ktorej vytvorí webovú platformu, ktorá bude obsahovať údaje o lokálnych producentoch z oblasti Cserehát, ale aj zo širšieho okolia – z Košického kraja a Borsod-Abaúj-Zemplén župy. Platforma bude určená na použitie tak pre lokálnych producentov, ako aj pre nakupujúcich v záujme ich ľahšieho prepojenia a vznikania nových obchodných vzťahov. Okrem toho Ekonomická univerzita v Bratislave vytvorí aj regionálnu značku pre lokálne produkty z oblasti Cserehát, ktorá bude zaručovať lokálny pôvod týchto produktov a ich kvalitu. Jövő Útja Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, ako vedúci partner projektu, z príspevku 44 394,65 eur z Európskeho fondu regionálneho rozvoja zorganizuje agro festivaly na všetkých piatich novopostavených trhoviskách, postavených v rámci akčného plánu. Tieto podujatia pomôžu zviditeľniť a dostať do povedomia občanov novopostavené trhoviská, čím sa podporí predaj lokálnych produktov. Prostredníctvom organizácie spoločných agro festivalov sa podporí výroba a zlepší informovanosť o produktoch medzi obyvateľmi mikroregiónu Cserehát ako aj širokej verejnosti. Na záver projektu zrealizuje Jövő Útja Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság regionálne EXPO, kde budú okrem farmárskych trhov a lokálnych producentov predstavené aj výsledky lokálnej agro štúdie, webová platforma a novozaložená regionálna značka lokálnych produktov. Na základe aktívnej propagácie a organizácie regionálnej EXPO plánujeme zviditeľniť výsledky projektu pre MSP a samostatne zárobkovo činné osoby v poľnohospodárskej výrobe, s cieľom ich pripojenia k vytvorenej cezhraničnej sieti a získanie všetkých výhod s ňou spojených.
Vďaka projektu budú občania a podniky profitovať z vyššej dostupnosti, dôvery a kvality miestnych výrobkov.
Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov Európskej Únie z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
(Reklamná správa)
Odporúčané články
Nájsť vhodných zamestnancov je v mnohých prípadoch pre firmy skutočne ťažké. A týka sa to aj pracovných pozícií, ktoré sú atraktívne ohodnotené. Častým problémom totiž je nedostatok uchádzačov o prácu s potrebnými znalosťami a odbornosťou.
Viete, kde sa stáva najväčšie množstvo úrazov? Možno vás to prekvapí, ale z tohto hľadiska sú najrizikovejším prostredím naše vlastné domácnosti. A platí to pre všetky vekové kategórie vrátane seniorov, ktorí sú spolu s deťmi do 5 rokov najčastejšími obeťami domácich úrazov. Ako by sa teda mali seniori doma chrániť?
Lesopoľnohospodárska urbárska spoločnosť (LPUS) zaslala mestu Snina návrh, ktorý by mohol predstavovať riešenie pre dlhodobo zanedbanú oblasť Sninských rybníkov. „Sninské rybníky majú pre Sninčanov veľký význam. Je to srdcová záležitosť nás všetkých,“ hovorí predseda Urbáru Ladislav Kovaľ.