HC Košice hľadá inšpirácie v zahraničí
Predčasné ukončenie ročníka, veľké ekonomické škody a neistá budúcnosť v slovenskom hokeji rezonujú hokejovou komunitou. Vedenie HC Košice sa snaží pracovať s vecnými faktami a poznatkami z domáceho trhu i zahraničia.
Aktuálna kríza ochromila oceliarenský priemysel, a teda zasiahla aj generálneho partnera a viacero partnerov klubu. Klub navyše prišiel o státisícové príjmy vinou nedohranej sezóny.
[ad][/ad]Čo urobí klub?
Pri možnom opätovnom návrate karanténnych opatrení (napr. v novembri) budú kluby musieť zabezpečiť plnenie svojich záväzkov a nákladov (hráčske zmluvy, prenájom arény, plnenie reklamným partnerom a permanentkárom). To sa týka aj stavu, v ktorom by sa liga hrala za zatvorenými bránami (bez divákov).
Doposiaľ nikto neodpovedal na otázku, čo majú v takejto situácii robiť. Čo urobí klub, keď nie vlastnou vinou príde o všetky zdroje príjmov? Z čoho zaplatí svoje záväzky? Z čoho kluby zaplatia kompenzácie držiteľom permanentiek a partnerom?
V západných ligách sú tieto riziká detailne analyzované. Kluby majú oveľa vyššiu istotu v príjmoch za televízne práva. Tie sú buď plošne markantne vyššie, alebo fungujú na báze on-demand, kedy televízia vysiela všetky zápasy daného kola a kluby inkasujú na základe počtu divákov, ktorí za daný zápas zaplatili.
V prípade núdzového stavu tak v tomto režime kluby: môžu permanentkárom poskytnúť prenosy zadarmo; kluby zinkasujú vyššie poplatky za vysielanie; logá hlavných partnerov budú „videné“ a pri dávke solidarity partneri nebudú vyžadovať kompenzácie. Na Slovensku však služby tohto typu zatiaľ nefungujú.
[article slug=”vedenie-hc-kosice-privitalo-uvonenie-ale-upozornuje-na-rizika-druhej-vlny”][/article]Nadčasové riešenie
HC Košice ako člen EHC (Alliance z European Hockey Clubs) sa zúčastňuje pravidelných webinárov, na ktorých aktívne diskutuje s kolegami z vyspelých líg. Zástupcovia klubu sa snažia hľadať konkrétne riešenia na konkrétne otázky.
Stanislav Mucha, riaditeľ marketingu a PR tvrdí, že v HC Košice stále pretrváva názor, že odštartovať sezónu v októbri je riskantné: „Slovenská ekonomika sa prepadla a čaká nás príchod veľkej ekonomickej krízy. Nad tým všetkým je stále prítomná hrozba návratu nákazy, čo môže znamenať okamžitý návrat k tvrdým karanténnym opatreniam. V rámci ProHokeja sme navrhli veľmi racionálne a nadčasové riešenie, ktoré by v prípade návratu karanténnych opatrení zmiernilo ekonomické dopady a zabezpečilo možné pokračovanie súťaže v režime bez divákov. Sme zvedaví, ako sa k nášmu návrhu ostatné kluby postavia.“
(zdroj: hckosice.sk)
[ad2][/ad2]